وبینار تخصصی اربعین حسینی(ع) در ستاد فهمای گیلان برگزار می‌شود
وبينار تخصصي اربعين حسيني(ع) در ستاد فهماي گيلان برگزار مي‌شود
مدیر ستاد فهمای گیلان؛

وبینار تخصصی اربعین حسینی(ع) در ستاد فهمای گیلان برگزار می‌شود

حجت الاسلام رضواني نژاد با اشاره به برگزاري وبينار‌هاي ستاد فهما ويژه اربعين حسيني(ع)، اظهار کرد: پاسداشت اربعين حسيني(ع)، زنده نگه‌داشتن ارزش‌هاي ديني است که موجب اتحاد مسلمانان و رونق دين اسلام در جهان مي‌شود.
شناسه خبر : 30593 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۰۱

«حجت الاسلام رضواني نژاد» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه اي(فهما) از استان گيلان، با اشاره به برگزاري وبينار‌هاي ستاد فهما ويژه اربعين حسيني، اظهار کرد: پاسداشت اربعين حسيني، زنده نگه‌داشتن ارزش‌هاي ديني است که موجب اتحاد مسلمانان و رونق دين اسلام در جهان مي‌شود.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد گيلان افزود: اربعين حسيني طي 14 قرن گذشته همواره محور ماندگاري نهضت عاشورا و گفتمان امام حسين (عليه‌السلام) بوده است و شرکت زائران حسيني در پياده‌روي نمايشي زيبا از همدلي شرکت کنندگان اين مراسم عظيم با معنويت، فرهنگ نهضت حسيني است.

حجت الاسلام رضواني نژاد گفت: مسير پياده روي فرصتي است تا تمام لحظات حساس کربلا از شروع تا اسارت لحظه به لحظه با دل و جان مشائيان، عجين گشته و عهد و پيماني ماندگار با سرور و سالار شهيدان و کاروان اسرا برقرار کنند.

حجت الاسلام رضواني نژاد گفت: مديران و اعضاي کانون‌هاي فرهنگي هنري با توجه به شرايط موجود با شرکت در مراسم گرامي‌داشت اين روز و برگزاري موکب‌ها و پشتيباني از شرکت کنندگان در اين مراسم عظيم پشتيباني مي‌کنند.

وي همچنين افزود: از برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد به‌مناسبت اربعين حسيني برگزاري وبينار‌هايي با عناوين مختلفي شامل: «کارکرد قيام عاشورا و اربعين حسيني در بصيرت‌افزايي و دشمن‌شناسي، نقش مقام حضرت زينب(س)، تأثير ايشان در ماندگاري قيام عاشورا و نهادينه کردن فرهنگ والاي مقاومت و صبر براي بانوان کنوني جامعه اسلامي، نقش مؤثر بانوان در گسترش فرهنگ صبر براي بانوان کنوني جامعه اسلامي، نقش مؤثر بانوان در گسترش فرهنگ اربعين حسيني، خدمت کريمانه و ميزباني زائران اربعين حسيني، اربعين جلوه اقتدار امت اسلامي، اربعين نماد وحدت عدالتخواهان، اربعين فرصتي براي همگرايي و گفت‌وگو بين اديان و مذاهب اسلامي، هم عهدي در مسير ولايت، گره‌گشايي از امت» خواهد بود و در اين برنامه ها از اساتيد حوزه و دانشگاه استان نيز استفاده خواهد شد.