هفته دفاع مقدس در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان
هفته دفاع مقدس در کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان گيلان
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

هفته دفاع مقدس در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان گیلان

حجت الاسلام رضواني نژاد با بيان اينکه هفته دفاع مقدس امسال متفاوت تر از سال هاي گذشته، مقارن با اربعين حسيني(ع) شده و رنگ و بوي خاصي گرفته است، افزود: کانون‌هاي مساجد استان گيلان برنامه هاي متنوعي را به دو صورت حضوري و مجازي در هفته دفاع مقدس برگزار مي کنند.
شناسه خبر : 30592 تاریخ انتشار : ۱ مهر ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۴۵

حجت الاسلام «محمدعلي رضواني نژاد» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌اي(فهما) از استان گيلان، ضمن گراميداشت آغاز هفته دفاع مقدس، به نقش مساجد در جنگ ۸ ساله دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: طبق فرمايش امام راحل «اين مساجد است که نهضت را درست کرد؛ در عهد رسول‎الله هم و بعد از آن‎ هم تا مدت‎ها مسجد مرکز اجتماع سياسي بود، مرکز تجيش جيوش بود، محراب يعني مکان حرب، مکان جنگ، هم جنگ با شيطان وهم جنگ با طاغوت ...» در زمان دفاع مقدس، مساجد کارکرد فرهنگي، آموزشي، نظامي و تشکيلاتي داشت و اين ثمره همدلي و وفاق جوانان و نوجوانان ، امام جماعت مسجد، ريش سفيدان و اصحاب مساجد بود.

مدير ستاد هماهنگي کانون‌هاي مساجد استان گيلان تصريح کرد: مساجد به سنگرها و پايگاه‎هاي مستحکم مبارزه تبديل شدند، درهمين رابطه امام امت از مسجد به‎عنوان "سنگر" ياد کردند.

حجت الاسلام رضواني نژاد افزود: اغلب رزمندگان سال هاي دفاع مقدس مسجدي بودند و وقتي از جبهه برمي گشتند با جان و دل در برنامه هاي مسجد حضور داشتند.

وي در ادامه گفت: اغلب شهدا نيز اهل مسجد بودند و در وصيت نامه هاي خود در باره مسجد سفارش مي کردند.

حجت الاسلام رضواني نژاد با اشاره به نقش ائمه جماعات در دفاع مقدس افزود: روحانيون و ائمه جمعه و جماعات مردم را به مقاومت و همياري در جبهه‎ها تشويق کردند و از همه مهم تر اينکه خودشان به‎صورت داوطلبانه در جبهه‎هاي دفاع مقدس حضور داشتند و با حضور تبليغي و رزمي خود سبب افزايش روحيه رزمندگان شدند.

وي افزود: همه اقشار از زن و مرد، پير و نوجوان در برابر وضعيت پيش آمده احساس مسوليت داشتند و در همه کارها همياري مي‎کردند؛ آن که توان جسمي داشت، در جبهه‎ها حضور پيدا مي‎کرد، آن که توان مالي داشت، با کمک مالي از جبهه پشتيباني مي کرد. همۀ اصناف از آشپز، راننده، پزشک و پرستار، مکانيک، خياط و ... بسته به مهارتي که داشتند، همکاري مي کردند.

حجت الاسلام رضواني نژاد با بيان اينکه هفته دفاع مقدس امسال، مقارن با اربعين حسيني(ع) شده و رنگ و بوي خاصي گرفته است، افزود: کانون‌هاي مساجد استان گيلان برنامه هاي متنوعي را به دو صورت حضوري و مجازي، در هفته دفاع مقدس برگزار مي کنند، در راس اين برنامه ها گلباران و عطرافشاني قبور مطهر شهدا، ديدار و تکريم خانواده شهدا و ايثارگران، خاطره گويي ايثارگران و يادگاران سال هاي دفاع مقدس در راس اين برنامه ها قرار دارد.