نوآوری‌های کانون‌های مساجد و کمیته اربعین نقش بسزایی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دارند
نوآوري‌هاي کانون‌هاي مساجد و کميته اربعين نقش بسزايي در مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دارند
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی؛

نوآوری‌های کانون‌های مساجد و کمیته اربعین نقش بسزایی در مقابله با هجمه‌های فرهنگی دارند

سردار ذوالفقاري، ضمن تقدير از فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد و کميته فرهنگي و آموزش ستاد مرکزي اربعين گفت: اين اقدامات نقش بسزايي در مقابله با هجمه‌هاي فرهنگي دارند.
شناسه خبر : 30539 تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۵:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، در آستانه هفته دفاع مقدس و اربعین حسینی، آیین تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم «مهدی قاضی‌خانی» در دومین هفته از فصل دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم 30 شهریور با حضور «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سردار «حسین ذوالفقاری» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌سازی و «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشور، حجت‌الاسلام و المسلمین «حمید احمدی» رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین، حجت الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» مدیر ستاد فهما در استان ایلام برگزار شد.

این برنامه با اجرای «مرتضی طاهریان» سردبیر خبرگزاری شبستان و با صوت و تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید توسط«محسن یاراحمدی» آغاز شد و در ادامه «مرتضی طاهری» مداح اهل بیت(ع) با محور شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم نوحه خوانی کرد. همچنین در بخش دیگری از این برنامه کلیپ «فردوس تا فردوس» کاری از ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نمایش در آمد.

در این برنامه سردار «حسین ذوالفقاری»، طی سخنانی اظهار کرد: همواره در صحبت‌های خود به این مساله اشاره کردم جایی که حرفی برای گفتن نداریم جایی است که خانواده شهدا نشسته‌اند، گویا که ذهن ما به قول امروزی‌ها فرمت می شود و چیزی به یاد نداریم چون شهدا و خانواده شهدا عمل کردند.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی در ادامه ضمن قدردانی از حجج‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» و «حمید احمدی» به سبب فعالیت‌ها و نوآوری هایی که داشتند، گفت: این اقدامات در حوزه فرهنگ در روزگاری که همه هجمه‌ها برای تخریب ذهن و فکر نوجوانان و جوانان است قابل توجه بوده و کمک می کند.

وی ادامه داد: همواره از خود سوال می کنم که خدایا این حاصل چه دعایی بود که توفیق حاصل شد تا در ستاد اربعین خدمت کنم، این توفیق تصادفی نبوده و عنایتی بود که خداوند مبذول داشت.

سردار ذوافقاری گفت: همواره از امام حسین(ع) یک خواسته دارم که عنایت کند تا فردای قیامت مادرشان حضرت زهرا(س) از ما گله نکند که چه کارهایی می توانستید برای زائران فرزندم انجام دهید و نکردید. این جمله همواره در ذهن ماست و امدوارم که خدا کمک کند تا بتوانیم در این مسیر خدمت کنیم.

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: کسانی که شهید شدند عنایت ویژه‌ای از سمت خدا به آنان شده است، شهید قاضی خانی متولد سال 1364 بود اما حتما ظرفیت و استعدادی داشت که مورد عنایت حق قرار گرفت. هرروز که از عمرم می گذرد می گویم خدایا کجای کار ما ایراد داشت که به شهادت ختم نشد؟