ارایه کوله‌بار تجارب یک سفر معنوی با سوگواره بین‌المللی اربعین فهما
ارايه کوله‌بار تجارب يک سفر معنوي با سوگواره بين‌المللي اربعين فهما
مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

ارایه کوله‌بار تجارب یک سفر معنوی با سوگواره بین‌المللی اربعین فهما

حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني با اشاره به برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور به مناسبت اربعين حسيني، خبر از برگزاري سوگواره بين‌المللي اربعين فهما با عنوان (کوله‌بار) و با هدف اشتراک و ارايه تجارب اين سفر معنوي در فضاي مجازي خبر داد.
شناسه خبر : 30490 تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۰

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی، در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به ظرفیت‌های بین‌الادیانی و بین‌المللی پیاده‌روی اربعین گفت: این رویداد عظیم که تا قبل از شیوع ویروس منحوس کرونا همه ساله با حضور پرشور عاشقان حسینی برگزار می‌شد، نویدبخش ارتباطات گسترده‌ای میان مسلمانان جهان و همچنین پیروان سایر ادیان بود.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: در طول دو سال گذشته به دلیل محدودیت‌های کرونایی و عدم امکان برگزاری پیاده‌روی اربعین، بسیاری از فعالیت‌های نهادهای مرتبط با بزرگداشت این ایام و برنامه‌های خودجوش مردمی در بستر فضای مجازی تداوم یافت؛ ستاد هماهنگی کانون‌های فهما نیز از این قاعده مستثنی نبوده و امسال (سوگواره بین‌المللی اربعین فهما) با عنوان «کوله‌بار» را برگزار می‌کند.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: هدف ما از برگزاری این سوگواره با عنوان کوله‌بار، حفظ خاطرات اربعین زائران و تاکید بر این نکته بود که با وجود عدم برگزاری پیاده روی اربعین، همچنان این سفره پربرکت باز است و تجربه‌های معنوی حاصل از سفر سال‌های گذشته بر سبک زندگی زائران تاثیر نهادینه ای بر جای گذاشته است.

وی افزود: سوگواره بین‌المللی اربعین فهما (کوله‌بار) متشکل از فراخوان تجربه نگاری و خاطره نویسی پیاده روی اربعین (The International Campaign Of Memory Writing about The Great Arbaeen Walk)‌ (دعوة لکتابة تجارب مشایة الأربعین وذکریاتها) است که محورهای سوگواره شامل تجربه‌نگاری و خاطره‌نویسی در قالب عکس و فایل Word می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با فرمت های word یا به صورت تصویر در اینستاگرام ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به نشانی (bachehayemasjed.fahma) ارسال کنند، ضمن اینکه آثار و خاطرات ارسالی، در استوری( با اسم و مشخصات «در صورت تمایل») منتشر خواهند شد.

وی در پایان اظهار کرد: مهلت ارسال آثار از 27 شهریور تا 5 مهر بوده و به  10 نفر از برگزیدگان این سوگواره به قید قرعه جوایزی اهدا می شود.

اربعین فهما(کوله بار)