مرکزیت یافتن مسجد در توسعه فرهنگی کشور با رویکرد دولت و مجلس/مساجد شاخص سرمنشاء تحولات فکری هستند
مرکزيت يافتن مسجد در توسعه فرهنگي کشور با رويکرد دولت و مجلس/مساجد شاخص سرمنشاء تحولات فکري هستند
نماینده مردم تهران در بازدید از خبرگزاری شبستان؛

مرکزیت یافتن مسجد در توسعه فرهنگی کشور با رویکرد دولت و مجلس/مساجد شاخص سرمنشاء تحولات فکری هستند

عمويي در بازديد از خبرگزاري شبستان با بيان اينکه مجلس يازدهم از مسجدمحوري در فرهنگ ديني حمايت مي‌کند، گفت: با رويکرد دولت و مجلس جايگاه مسجد در فرهنگ کشور تقويت مي شود و مسجد در توسعه فرهنگي کشور مرکزيت مي يابد؛ مساجد شاخص متعددي در داخل و خارج از کشور سرمنشاء تحولات فکري هستند.
شناسه خبر : 30467 تاریخ انتشار : ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما) و به نقل از خبرگزاری شبستان: «ابوالفضل عمویی» درباره نقش مسجد در دیپلماسی فرهنگی، اظهار کرد: از رویکردهای عمومی در مجلس یازدهم انقلابی است و از تقویت رویکردهای دینی مذهبی حمایت می کند از این رو، حتما مسجدمحوری به عنوان مبنای اساسی فرهنگ دینی باید تقویت شود و ما زمینه های لازم این امر را باید در مجلس دنبال کنیم.


 نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ظرفیت های مسجد، تصریح کرد: مسجد با آن نگاه تاریخی دینی کانون همه تحولات اجتماعی بوده است از تحولات ساده ای همچون ازدواج و مراسم ترحیم تا دیدارهای خارجی پیامبر اسلام (ص) و برگزاری محاکم قضایی که جملگی ظرفیت ها و جایگاه بالای مسجد را نشان می‌دهد.

 وی تاکید کرد: با رویکرد دولت و مجلس جایگاه مسجد در فرهنگ کشور تقویت می شود و مسجد در توسعه فرهنگی کشور مرکزیت می یابد و ما این محوریت یافتن را در رسیدن به اهداف در مجلس دنبال می کنیم.

 عمویی در پاسخ به این سوال که مساجد چه نقشی در توسعه ارتباطات مردمی در شرق و غرب عالم و تقویت جریان دیپلماسی دارند، گفت: مسجد می تواند منشا ارتباطات فرهنگی باشد چنان که در سفر مقامات به کشورهای اسلامی حضور در مساجد از برنامه های اصلی در معرفی دستاوردهای معماری و مذهبی کشور میزبان است.

وی در ادامه بیان کرد: هر کشوری که فرهنگ دینی‌اش مردمی تر است مساجد پویاتر و فعال‌تری دارد وقتی مسجد کانون هم‌افزایی فکری می شود می تواند به ارتباط با مساجد دیگر نقاط هم کمک کند. مساجد شاخص در داخل و خارج از کشور متعدد و سرمنشا تحولات فکری هستند.

 سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم در پایان خاطرنشان کرد: جریان های مردمی مبتنی بر رویکردهای دینی ارتباط وثیقی با یکدیگر دارند این نگاه باید در دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که یکی از نیروهایی جوان مذهبی و صاحبنظر در حوزه فرهنگ و اندیشه عهده‌دار آن شده است، هم در توسعه اجتماعی کشور و هم توسعه تعاملات بین المللی تقویت شود.