برنامه‌های مسجد جامع شهرک امید در نهضت مواسات
برنامه‌های مسجد جامع شهرک امید در نهضت مواسات

برنامه‌های مسجد جامع شهرک امید در نهضت مواسات

حجت‌الاسلام کرمانی با اشاره به رویکردها و برنامه‌های مسجد جامع شهرک امید در نهضت مواسات، گفت: در راستای حمایت از محرومان و اقشار بی‌بضاعت بسته‌های معیشتی در چندین مرحله میان اقشار محروم توزیع شده است.
شناسه خبر : 1094721 تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۱۲

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، مساجد به عنوان یکی از کانون های مؤثر دینی و اجتماعی با یک مدیریت و جهت دهی واحد، آن هم از سوی عالم دینی آگاه در نقش امام جماعت می توانند زمینه ساز جاذبه مندی خانه های خدا شوند. به عبارت دیگر احیای مسجد و کارکردهای فوق العاده آن در گرو حضور و محوریت یک امام جماعت کارآمد و توانمند ممکن است،.یکی از مصادیق بارز مساجد موفق مسجد جامع شهرک امید است که به همت امام جماعت فعال ‌آن توانسته به عنوان یکی از مساجد جاذبه مند برای قشر نوجوان و جوان محسوب شود.

 

حجت الاسلام «محسن کرمانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت های مسجد جامع شهرک امید اظهار کرد: مسجد جامع شهرک امید از سالها قبل همواره در راستای رسیدگی به وضعیت معیشتی نیازمندان با کمک خیرین و نمازگزاران مسجد تلاش می کرده است که با شناسایی نیازمندان در دستگیری از آنها وارد عمل شده و بخشی از مشکلات محرومین و نیازمندان را بر طرف کند.این رویکرد پس از شیوع بیماری کرونا شتاب بیشتری به خود گرفت، به طوری که در طول یک سال و نیم گذشته در چندین مرحله بسته های معیشتی میان اقشار نیازمند توزیع شد و در چند روز اخیر نیز  به منظور حمایت از نیازمندان 100 بسته معیشتی به خانواده های محروم اهدا گردید.

 

امام جماعت مسجدجامع شهرک امید افزود: در حال حاضر به دلیل افزایش پیک کرونا طرح شهید سلیمانی در این مسجد از سرگرفته شده است، همچنین در ماه صفر مراسم عزاداری با رعایت پروتکل های بهداشتی در فضای باز برگزار می شود.ضمن اینکه مراسم عزاداری دهه اول محرم با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در فضای باز برگزار شد و اطعام حسینی  و نذورات مردمی نیز در قالب بسته های معیشتی میان مردم نیازمند توزیع گردید.

 

وی با اشاره به رویکردها و فعالیت های این مسجد پیش از شیوع بیماری کرونا به منظور جذب حداکثری جوانان و نوجوانان به مسجد گفت: یکی از برنامه های مهمی که در مسجد جامع شهرک امید مورد توجه بوده است، توجه به موضوع پیوند«مسجد، مدرسه و خانواده» بوده است، تلاش ما در این مسجد در این راستا بوده است که به همت کارگزاران مساجد و با استفاده از ظرفیت مسجد در جهت تربیت دینی کودکان و نوجوانان تلاش کنیم.

 

وی ادامه داد: در مسجد جامع شهرک امید تلاش ما برای رونق حضور دانش آموزان در مسجد بوده و در همین راستا سعی کردیم که در هر مناسبتی برنامه ای با همکاری مدارس اطراف مسجد برگزار کنیم، این برنامه ها یا در مدارس برگزار  می شد و یا دانش آموزان را برای حضور در مراسم به مسجد دعوت  می کردیم، به عنوان مثال جشن های تکلیف دانش آموزان را در مسجد برگزار می کردیم. البته امسال به دلیل شرایط کرونایی این برنامه ها برگزار نشد که امیدواریم پس از مهار بیماری کرونا  و باز گشایی مدارس این برنامه ها همچنان برگزار شود.

 

امام جماعت مسجد شهرک امید تصریح کرد: حضور مشاورین از سوی مسجد در مدرسه برای برگزاری دوره های مشاوره برای دانش آموزان یکی دیگر از برنامه های مورد توجه این مسجد بود. زیرا که امروز با گسترش شبکه های مجازی و رسانه ها شاهد این مسئله هستیم که کودکان به سمت این شبکه ها گرایش دارند،بنابراین هنر مسجد باید این باشد که کودک حضورش در مسجد تقویت شود، به همین جهت مشاورین مسجد در مدارس برای پاسخگویی به سوالات دانش آموزان حضور می یافتند و اکنون نیز  با راه اندازی کانال به سوالات آنها پاسخگو هستند.

 

وی با اشاره به دیگر برنامه های این مسجد گفت: این مسجد از جمله مساجدی است که با برگزاری مشاوره های حقوقی در مسجد تلاش می کند، زمینه رسیدگی به مشکلات قضایی و حقوقی مردم را با حضور کارشناسان این حوزه بررسی کند.در بحث ازدواج نیز با توجه به آمار بالای طلاق در کشور مشاوره های قبل و بعد ازدواج در مسجد برگزار می شود.

 

حجت الاسلام کرمانی برگزاری مراسم اعتکاف دانش آموزی را یکی از برنامه های شاخص این مسجد در سالهای گذشته عنوان کرد و گفت: مسجد جامع شهرک امید یکی از مساجدی است که همه ساله برای نوجوانان مراسم اعتکاف برگزار می کرد، این مراسم همه ساله با حضور گسترده دانش آموزان برگزارمی شد و هر ساله  یکی دو ماه مانده به مراسم اعتکاف با برقراری ارتباط با مدارس اطراف نسبت به ثبت نام دانش آموزان در این مراسم اقدام می نمودیم و  هرسال بیش از 90 درصد شرکت کنندگان در این مراسم دانش آموزان مدارس اطراف مسجد بودند.

 

پایان پیام/ 40