معرفی مادرانی که مصادیق بارز سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند وظیفه امروز ماست
معرفي مادراني که مصاديق بارز سبک زندگي ايراني اسلامي هستند وظيفه امروز ماست
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان؛

معرفی مادرانی که مصادیق بارز سبک زندگی ایرانی اسلامی هستند وظیفه امروز ماست

عليزاده، با اشاره به برگزاري مرحله دوم طرح ملي سه‌شنبه‌هاي تکريم با عنوان (شکوه مادري) اظهار کرد: معرفي مادراني که مصاديق بارز سبک زندگي ايراني اسلامي هستند وظيفه امروز ماست.
شناسه خبر : 30408 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین تجلیل از خانواده شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» صبح سه‌شنبه 23 شهریور در ادامه سلسله برنامه‌های فاز دوم طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با عنوان «شکوه مادری»، با حضور مجازی «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار شد.
 
این آیین در جوار مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان و با حضور مسئولانی استانی از جمله حجت الاسلام و المسلمین «حسین علیدادی سلیمانی» نماینده ولی فقیه، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار کرمان برگزار شد.
 
«محمدرضا علیزاده»، طی سخنانی ضمن خوشامدگویی و درود به روح شهدا و به ویژه سردار شهید سلیمانی گفت: از ویژگی‌های مهم در ستاد هماهنگی کانون های مساجد در دوره اخیر برنامه‌ریزی هدفمندی است که منجر به تحقق اقدامات ارزنده ای شد که از جمله آنها می توان به سامانه بچه‌های مسجد، شبکه فهما، برنامه‌هایی نظیر ایران قوی و هدف‌گذاری در کانون ها اشاره داشت که رقابت سالمی را میان بچه های مسجد رقم زد.
 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان ادامه داد: طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم در سطح استان و شهرستان‌های کرمان همزمان با سراسر کشور برگزار شده و به طور کلی 700 نشست در این راستا برگزار شد. اکنون نیز در مرحله دوم این طرح با عنوان (شکوه مادری) مایه افتخار است که اولین حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در طرح ملی سه‌شنبه‌های تکریم با محور استان کرمان و از جوار سردار حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.
 
علیزاده با بیان اینکه طرح شکوه مادری اقدام بزرگی است، افزود: معرفی مادرانی که از مصادیق سبک زندگی ایرانی اسلامی بوده و الگوهای واقعی جامعه بانوان امروز ما هستند، وظیفه ماست، مادرانی که فرزندان شهیدی را پرورش دادند که جان خود را نثار این مرز و بوم کردند.
 
وی در ادامه ضمن ارایه گزارشی از حوزه ایثار و شهادت و همچنین سلسه برنامه های بزرگداشت حاج قاسم سلیمانی در استان کرمان گفت: به طور خاص از سال 1397 با کنگره 6500 شهید استان به عنوان مسئول کمیته فرهنگی هنری این کنگره شاهد برنامه های ارزشمندی بودم، همچنین در سال 1398 یادواره شهدای عشایر برگزار شد که مصادف با شهادت سردار سلیمانی شد و در سال 1399 نیز همزمان با اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و چهلمین سالگرد دفاع مقدس شاهد برگزاری رویدادهای گسترده ای در حوزه فرهنگ و رسانه  استان کرمان بودیم؛ ضمن اینکه ابتکاری در استان کرمان با همکاری مشاور امور ایثارگران وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صورت پذیرفت که شامل تجلیل از ایثارگران خانواده فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بود. این برنامه ارزشمند ابتکاری از استان کرمان بود که به سایر استان ها نیز تعمیم داده شد.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: همچنین در سطح وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و در اولین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و در راستای ترویج مکتب  سردار برنامه‌های متعددی در کرمان و استان های دیگر انجام شد که طی آن بنابر آمار و اطلاعات و با رویکرد تولیدات، حمایت ها وبرنامه ها، در سال 1399 تعداد 688 برنامه در سطح ادارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سطح کشور برگزار شد که سه برنامه در گستره بین‌الملی، 58 برنامه در گستره ملی، 146 برنامه در گستره استانی، 475 برنامه در گستره شهرستانی و 6 برنامه در سطح منطقه‌ای و محلی برگزار شد، ضمن اینکه برنامه‌هایی که اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان در راستای چهلمین سالگرد دفاع مقدس و اولین سالگرد سردار سلیمانی تدارک دیده بود  شامل 72 برنامه بود که شامل سه برنامه ملی از جمله تئاتر ملی سردار آسمانی، جشنواره سراسری مطبوعات و سرود بچه های مسجد (سردار آسمانی» می شد. 
 
وی گفت: همچنین در سال 1400 که دومین سالگرد شهادت است ستاد هماهنگی برنامه ها و ترویج برنامه های سردار تاکنون چیزی حدود50  برنامه را پیش بینی کرده است که در حال بررسی بوده و امیدواریم اجرا شود که از این میان 10 برنامه در سطح ملی و استانی است.
 
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه کرمان و کرمانی ها این افتخار را دارند که میزبان مزار سردار سلیمانی هستند، آمادگی داریم که این محوریت در برگزاری برنامه‌های مربوط به سالگرد سردار سلیمانی را انجام دهیم و طرحی با محور استان کرمان ارایه شود تا در قالب های مختلف فرهنگی، رسانه ای و کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور فعالیت های متعددی را رقم زده و در عین حال از موازی کاری در این حوزه جلوگیری شود.
 
در بخش دیگری از این نشست حجت الاسلام «حسن علیدادی» اظهار کرد: این آیین در مکان ارزشمندی برگزار می شود، ما در مکانی قرار داریم که حرم شهدا است، آن هم شهدای عزیز و عظیم الشان که هرکدام از آنها مثل ستاره‌ای می درخشند، شهدای لشکر غیور و افتخارآفرین ثارالله در هشت سال دفاع مقدس و فرمانده و سیدالشهدای جبهه مقاومت سپهبد سلیمانی.
 
نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان کرمان، با اشاره به تکریم از خانواده شهدا با محوریت مادران شهدا گفت: این موضوع بسیار بزرگ و ارزشمندی است. هر کار خیر که در این عالم شکل می گیرد و هر شخصیت خیرخواه که پا به عرصه وجود می گذارد، در نگاه دینی ما به اندازه نقش اش در پیشگاه خدای تبارک و تعالی ماجور است.
 
 
وی افزود: با توجه به نقش تربیتی مادر در زندگی یک جوان، مادران جایگاه قابل تکریم و تعظیم دارند، مادرانی که شخصیت هایی را تربیت کردند که به مقام شهادت رسیدند.
 
حجت الاسلام و المسلمین علیدادی گفت: اگر هر انسانی خود را در راستای دستورات الهی قرار دهد و هم و غم اش این باشد که آنچه خدا می گوید عمل کند انسان طاهر و پاکی خواهد شد، انسان طاهر و پاک خودش پاک و طاهر است اما شهدا یک امتیازی اضافه بر پاکی و طهارت دارند؛ شهدا هم خودشان پاک و طاهر و طیب هستند و هم مُطَهِر هستند، فرق مطهر با طاهر آن است که طاهر خودش پاک است اما مطهر دیگران را هم پاک می کند.
 
وی اظهار کرد: قطعا مادر در این طهارت نقش قابل توجهی دارند، لذا شهید علاوه بر طهارت و پاکی، مطهر بوده و جامعه را پاک می کند. شهدایی در این مکان آرمیده اند که از برخی از آنان خاطرات فراوانی داریم، شخصیت هایی هستند که در طهارت و پاکی و گسترش ارزش های اسلامی و دینی نقش بی بدیل داشتند لذا جبهه هشت سال دفاع مقدس جانانه ملت ایران از آنجایی که چنین خصوصیاتی داشتند، اطراف خود را مطهر کردند . این گونه چنین حرکتی تبدیل به جبهه عظیم مقاومت شد.
 
نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز امیدواری کرد که این جلسات در قالب طرح ملی سه‌شنبه های تکریم با عنوان شکوه مادری تداوم یافته و ما را در قول و عمل به مسیر و راهی که شهدا و امام راحل و ولایت امر مسلمین رهبر فرهیخته انقلاب اسلامی برایمان مشخص می کنند رهنمون سازند.
 
در ادامه مادر شهید «جهانگیر صدقی ده‌زیاری» اظهار کرد: فرزندم بسیار زحمت کش بود، به من و پدرس کمک می کرد و درس می خواند. او هرکاری که از دستش بر می‌آمد انجام می داد. مدتی گذشت و گفت: می خواهم به جبهه بروم. رفت و برگشت و دفعه بعد برادرش هم همراهش شد و برگشت اما این دفعه بدون جهانگیر. وقتی سوال کردم چرا تنها آمدی پاسخ داد: جهانگیر به من گفت تو برو و بعد برگرد که پس از آن خبر دادند که جهانگیر شهید شده است.