مستند «روایت شیدایی» به همت کانون «دوستان آسمانی» تولید شد
مستند «روایت شیدایی» به همت کانون «دوستان آسمانی» تولید شد

مستند «روایت شیدایی» به همت کانون «دوستان آسمانی» تولید شد

گواهیان گفت: مستند «روایت شیدایی» کاری از گروه رسانه ای کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم تولید شد.
شناسه خبر : 1094406 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

«مسعود گواهیان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: مستند «روایت شیدایی» تولید شده در گروه رسانه ای «ماح» وابسته به کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» است که روایت پدر شهیدان مصطفی دخت از فرزندان شهیدش است.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» جهرم افزود: در این مستند، «عبدالحسین مصطفی دخت» از نحوه و سیره زندگی شهیدان محمدرضا و ابراهیم مصطفی دخت و فداکاری های آنان در جبهه های حق علیه باطل سخن می گوید.

 

وی بیان کرد: شهید «ابراهیم مصطفی دخت» علاوه بر حضور فعال در عرصه ایثار و مجاهدت، به عنوان خبرنگار روزنامه «رسالت» در شهرستان جهرم فعالیت داشت و شهید «محمدرضا مصطفی دخت» نیز از دلاورمردانی بود که پیش از انقلاب در صف مجاهدان و مبارزان علیه رژیم منحوس پهلوی به مقابله با ظلم و جور زمان پرداخت و پس از آن نیز در جنگ تحمیلی و همگام با شهید چمران به میدان رفت و در دفاع از آرمان های نظام و انقلاب به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» با اشاره به عوامل تولید مستند «روایت شیدایی» عنوان کرد: این مستند به کارگردانی «عباس رحمانیان» تولید شده و تصویربرداری آن را «علی رحمانیان» و «محمدرضا قنبرنژاد» بر عهده داشته است.

 

به گزارش شبستان، پاسدار شهید «محمدرضا مصطفی دخت» سال ۱۳۵۹ در منطقه پاوه به هم قطارانش پیوست و معلم شهید «ابراهیم مصطفی دخت» نیز سال ۱۳۶۲ در عملیات خیبر به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 

همچنین «عبدالحسین مصطفی دخت» پدر شهیدان محمدرضا و ابراهیم مصطفی دخت ۲۱ شهریورماه و در سن ۹۳ سالگی به دلیل کهولت سن در گذشت.

پایان پیام/ 691