طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «امام صادق (ع)» به اجرا در آمد
طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «امام صادق (ع)» به اجرا در آمد

طرح «هر کوچه یک حسینیه» در کانون «امام صادق (ع)» به اجرا در آمد

صادقی از اجرای طرح «هر کوچه یک حسینیه» به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» خبر داد.
شناسه خبر : 1094425 تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۴۴

«جواد صادقی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: برنامه «هر کوچه یک حسینیه» به دلیل شیوع کرونا و محدودیت در برگزاری عزاداری سیدالشهدا (ع) در فضای بسته، از سال گذشته در سراسر کشور رونق گرفته و همچنان در برخی از شهرها به اجرا در می آید.

 

مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع) جهرم افزود: در سالروز شهادت امام حسن مجتبی (ع) و به همت بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع) شهرستان جهرم نیز طرح «هر کوچه یک حسینیه» به اجرا در آمد.

 

وی با اشاره به اینکه این برنامه با گرامی داشت یاد و خاطره شهید «احمد صادقی» برگزار شد، بیان کرد: برنامه «هر کوچه یک حسینیه» در جنب منزل این شهید بزرگوار و با حضور خانواده شهید، بچه های مسجد و همسایگان انجام شد.

 

صادقی خاطرنشان کرد: در این برنامه که با نوحه سرایی و مرثیه خوانی ذاکران اهل بیت (ع) برگزار شد، شرکت کنندگان در رثای امام حسن مجتبی (ع) به سینه زنی پرداختند.

 

وی عنوان کرد: این برنامه با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی با چینش منظم صندلی و... توسط بچه های مسجد در کانون فرهنگی و هنری «امام صادق (ع)» اجرا شده است.

 

به گزارش شبستان، پیش از این نیز کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» جهرم از سال گذشته اقدام به برگزاری برنامه «هر کوچه یک حسینیه» کرده بود که همچنان نیز ادامه دارد.

 

این طرح در پی شیوع بیماری کرونا و به منظور جلوگیری از اوج گرفتن این بیماری به اجرا در آمده و در هر کوچه اهالی آن با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حضور مداحان به سوگواری در مقابل منازل شهدا پرداخته و عزای حسینی را با عمل به سفارش ائمه اطهار همچون سال های گذشته زنده نگه داشتند.

 

پایان پیام/ 691