دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد باشند
دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد باشند

دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد باشند

هاشمی گفت: دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد به عنوان نهاد مردمی و پایگاه مقدس باشند و به این نهاد و بچه مسجدی ها کمک کنند.
شناسه خبر : 1093744 تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۳۰

«سید حمید هاشمی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران اظهار کرد: امروزه بیش از هر زمان دیگری نیازمند حضور جوانان و نوجوانان در برنامه های فرهنگی و ارزشی و تلاش برای روحیه انقلابی گری و کارهای ارزشی هستیم و باید در این بخش هر نهادی براساس برنامه ریزی وارد عمل شود.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود: حضور جوانان و نوجوانان در مساجد گامی مهم برای تربیت دینی آنان است که امیدواریم خانواده ها با اهتمام به این امر مهم در این بخش تلاش بیشتری انجام و فرزندان را به سمت مساجد و برنامه های مسجدی سوق دهند.

 

وی خاطر نشان کرد: تلاش برای جذب جوانان و نوجوانان به مساجد و کارهای فرهنگی و هنری و ارزشی در این مکان مقدس برنامه مهمی است که همواره در دستور کار است و تا قبل از شیوع کرونا برنامه های متعددی در این بخش انجام و از کانون های پیشتاز در امور فرهنگی مختلف بوده ایم و البته همچنان به صورت محدود ادامه دارد.

 

هاشمی با بیان اینکه کانون فرهنگی هنری مساجد با اعتبارات ناچیز تغذیه  می شود؛ گفت: دستگاه های فرهنگی در حد توان کمک کار کانون مساجد به عنوان نهاد مردمی و پایگاه مقدس باشند و به این نهاد و بچه مسجدی ها کمک کنند.

 

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری شهید هاشمی نژاد بهشهر افزود: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دوره های مختلف امور قرآن، برپایی اردوهای زیارتی و سیاحتی و بهره‌مندی از فعالیت‌های ورزشی و فوق‌برنامه‌ای و برگزاری مناسبت های ملی و مذهبی از جمله برنامه های مهم فرهنگی و هنری ما در طول سال است که با اندک اعتبارات و اغلب با حضور خیران اجرایی می‌شود و لذا نیازمند حضور فعال نهادهای فرهنگی برای کمک به جوانان و نوجوانان هستیم.

 

وی یادآور شد: هدایت جوانان و نوجوانان به کانون مساجد و مشارکت فعالانه در برنامه های فرهنگی و هنری در کنار برنامه های تبلیغی و مذهبی می تواند در هدایت آنان به سمت نیکی ها و توسعه و پیشرفت موثر باشد که در این راستا باید با برنامه ریزی و البته تزریق اعتبارات مناسب اقدام شود.

 

 

 

پایان پیام/ 175