هدف ستاد فهما توانمندسازی استعدادهای مسجدی است/اعلام اسامی برگزیدگان طرح ملی قرآنی 1455
هدف ستاد فهما توانمندسازي استعدادهاي مسجدي است/اعلام اسامي برگزيدگان طرح ملي قرآني 1455
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در اختتامیه طرح قرآنی 1455:

هدف ستاد فهما توانمندسازی استعدادهای مسجدی است/اعلام اسامی برگزیدگان طرح ملی قرآنی 1455

سعادتي، در جريان اختتاميه و اعلام اسامي برگزيدگان طرح ملي قرآني 1455 که به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف سيما پخش مي‌شد، اظهار کرد: هدف ستاد هماهنگي کانون‌هاي فهما توانمندسازي استعدادهاي مسجدي است.
شناسه خبر : 30302 تاریخ انتشار : ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۳۸

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، طرح ملی قرآنی 1455 عصر جمعه 19 شهریور، با حضور «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به صورت زنده از شبکه قرآن و معارف اسلامی به کار خود پایان داد.
 
سعادتی در این برنامه زنده طی سخنانی با بیان اینکه از نظر کمّی و کیفی آثار متعددی به طرح ملی قرآنی 1455 رسید، اظهار کرد: البته کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در طول سال جشنواره‌های متعددی دارند و سال‌هاست که شبکه هنرمند مسجدی شناسایی وتوانمندسازی شده‌اند.
 
معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: اما با این وجود طرحی که به صورت مستقیم مفاهیم قرآنی را مطرح و آیات مشخص را تعیین و هنرمندان بر اساس مضامین آیات آثار متعددی را تولید و خلق  کنند نداشتیم.
 

رسانه جدید

وی گفت: نزدیک به  1510اثر در رشته‌های مختلف مثل خوشنویسی، شعر، فیلم کوتاه، محصولات چندرسانه‌ای، گرافیک، طراحی پوستر، داستان‌نویسی و نقاشی دریافت شد که از این میان در سه رشته از جمله خوشنویسی با 400 اثر، عکس‌نوشت با بیش از 300 اثر، نقاشی با 307 اثر بیشترین آثار دریافتی را داشتیم که بر همین اساس و بنا به پیشنهاد هیات داوران، در این سه رشته برگزیدگان افزایش یافته و معرفی می‌شوند.
 
در ادامه این برنامه «مهدی قره شیخ لو» رئیس مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه، به صورت تلفنی به برنامه پیوست و طی سخنانی با اشاره به اقدامات این سازمان در راستای برگزاری طرح ملی قرآنی 1455 گفت: همکاری‌های متعددی از سوی سازمان صورت پذیرفت، از جمله در حوزه مالی و در اختیار گذاشتن سازه‌ها و امکانات سازمان اوقاف و همچنین معرفی فعالان قرآنی که از سوی سازمان انجام گرفت.
 
وی در ادامه ابراز امیدواری کرد که برنامه هایی از این دست و با محوریت قرآن در سطح رسانه ملی افزایش یابد تا زمینه انس بیشتر مردم با قرآن فراهم شود. 
 
در ادامه سعادتی، با بیان اینکه ما در قبال هنرمندان مسجدی چند وظیفه را برای خودمان تعریف کرده‌ایم، گفت: نخستین مساله شناسایی و استعدادیابی است که محور کار خود قرار دادیم، در دومین گام بحث انگیزه‌بخشی را مدنظر قرار دادیم و در وهله سوم مولفه آموزش را تقویت کردیم. 
 
معاون فرهنگی هنری ستاد فهما افزود: آموزش در ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد به این معناست که هنرمندان مسجدی ذیل آن توانمند شده و در جشنواره های رسمی شرکت کنند، سال گذشته بسیاری از هنرمندان مسجدی با این آموزش‌ها در جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره مقاومت، تئاتر فجر، طنین و ... حضور یافته و آثارشان به نمایش در آمد.
 
وی در بخش دیگری از مباحث خود با اشاره به گستردگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در سطح کشور گفت: از کانون‌های روستا‌یی تا شهرها و استان‌های مختلف کشور به طرح ملی قرآنی 1455 اثر به جشنواره رسید و امیدواریم که با رویکرد دولت جدید فقط پایتخت دیده نشود چراکه نزدیک به 22 میلیون نفر از جمعیت کشور ساکن روستاها هستند و با توجه به این مساله 50 درصد از کانون های مساجد نیز در روستاها فعالیت دارند.
 
سعادتی همچنین با اشاره به اینکه ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در سطح مساجد برای فعالیت‌های خواهران کارگروه تخصصی دارد، افزود: خانواده بنیان بودن یک نعمت است که ما ایرانیان از آن برخوردار هستیم.
 

معاون فرهنگی هنری ستاد فهما در ادامه از ابتکار شبکه قرآن و معارف سیما در راستای معرفی و نمایش استعدادهای نوجوانان و جوانان در رشته های مختلف قدردانی کرده و گفت: امیدواریم که سایر شبکه ها نیز به این موضوعات بپردازند.
 

همچنین در ادامه این برنامه گروه «نسیم رحمت» با تک خوانی «عطا سعادتی» به اجرای زنده پرداختند.
 

گفتنی است علاقه مندان می‌توانند اسامی برگزیدگان طرح ملی قرآنی 1455 را از اینجا دریافت کنند. 
 

رسانه جدید

رسانه جدید