سامانه عرضه آثار فاخر کانونی به زودی رونمایی می‌شود/هدف زیست‌بوم بچه‌های مسجد؛ افزایش فضای تعامل و رتبه‌بندی است
سامانه عرضه آثار فاخر کانوني به زودي رونمايي مي‌شود/هدف زيست‌بوم بچه‌هاي مسجد؛ افزايش فضاي تعامل و رتبه‌بندي است
سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

سامانه عرضه آثار فاخر کانونی به زودی رونمایی می‌شود/هدف زیست‌بوم بچه‌های مسجد؛ افزایش فضای تعامل و رتبه‌بندی است

عبادي از راه‌اندازي سامانه عرضه آثار فاخر کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در آينده نزديک خبر داد و گفت: در اين سامانه محتواي چندرسانه‌اي کانون‌ها بارگذاري مي‌شود؛ هدف ما اين است که در سامانه پاتوق و زيست‌بوم براي بچه‌هاي مسجد مهيا کنيم.
شناسه خبر : 30252 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نخستین جلسه توجیهی و کارشناسی شبکه رابطین فهما صبح امروز سه‌شنبه 16 شهریور با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌‎سازی، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «جواد عبادی» سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بستر فضای مجازی برگزار شد.

عبادی در این نشست خبر از اهدای 20 گیگابایت اینترنت رایگان در ناحیه کاربری رابطین کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در هفته پیش رو داد و افزود: این هدیه در فاز اول ویژه رابطین است چراکه با کانون‌های زیرمجموعه ارتباط دارند و نیاز است که بتوانند از قسمت باشگاه اعضای فهما استفاده کنند.
سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: در حال حاضر چند ماهی است که استفاده از بخش آموزشی فهما به صورت نیم بها محاسبه می شود و این بخش آموزشی سامانه بچه‌های مسجد جزو لیست سایت‌های نیم بها قرار گفت است، بنابراین عملا از 20 گیگ اهدایی قابلیت استفاده تا 40 گیگ به مدت زمانی سه ماه است.

وی گفت: نکته دوم در خصوص ناحیه کاربری است که در این دوسال از مدل‌های مختلفی از رابطه میان کاربر و سامانه مطلع شدیم؛ از ارتباط مستقیم اعضا و مدیر کانون با سامانه تا ارتباط رابطین و جایگزین شدن رابط به جای مدیر کانون برای ورود اطلاعات تا جایی که پرنسل و همکاران ستادی و استانی برای این جایگزینی و ورود اطلاعات کانون ها در سامانه، پاسخ ها و دلایل متعدد و متقنی را شنیدیم اعم از اینکه مدیر کانون اطلاعات را در اختیار ما قرار داده است یا چون مدیر دسترسی نداشته است ما اطلاعات را وارد کردیم، اما فارغ از همه این دلایل این شیب باید به سمتی برود که ارتباط مستقیم مدیر کانون با سامانه برقرار شود چراکه هدف ما این است که پاتوق و زیست بومی را برای بچه‌های مسجد ذیل این سامانه ایجاد کنیم.

عبادی ادامه داد: امسال در سومین رویداد ملی فهما از منظر سامانه‌ای نقطه قوت‌های در قالب دو شاخص وجود دارد، نخستین شاخص مربوط به شبکه‌های تعاملی است که ثبت مطالب در آن به صورت تخصصی انجام می شود و شاخص دوم خدمات کانونی است یعنی کانون خدمات خود را در سامانه بچه های مسجد عرضه و به اطلاع سایر کانون ها می‌رساند که به نظرم این دو بخش، هدف سامانه که زیست بوم مجازی بچه های مسجد است را محقق می کنند.

وی در بخش دیگری از مباحث خود اظهار کرد: اگر بخواهیم ذیل سامانه بچه‌های مسجد، شبکه اجتماعی  خوبی داشته باشیم لازمه اش آن است که ارتباط اعضا و مدیران با سامانه بی واسطه باشد.

سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در مورد انتشار آثار گفت: سامانه عرضه آثار فاخر کانونی به زودی رونمایی می‌شود که طی آن صفحه‌ای را در ناحیه کاربری و معرض دید عموم ردم قرار می‌دهیم که در آن محتوای چند رسانه ای بارگذاری می شود.

عبادی افزود: وقتی یک اثر به استان رسیده و تایید می شود طبیعتا امتیاز بالایی به اثر اختصاص می دهد، طی این روند اثر ارسالی به صورت خودکار در صفحه به نمایش در می آید، بنابراین فردی که اثری را بارگذاری می کند باید دقت نظر کافی داشته باشد که چه اثری را تایید می کند، از سوی دیگر سامانه‌ای که در راستای عرضه آثار فاخر کانونی راه اندازی می شود ناظر بر فهمای دو سال گذشته یعنی فهمای 1398 و 1399 نیز خواهد بود.

وی تصریح کرد: نکته دیگر ثبت مجور است که پیش نیاز آن تکمیل پروفایل کانون در سامانه بچه های مسجد است به این معنا که اگر سال گذشته مجوز کانون دریافت شده و امسال هم یکی از شاخص‌های هزار امتیاز است باید کامل شود، همچنین ثبت گروه نیز به عنوان پیش نیاز ارسال اثر است، برای مثال در رشته سرود باید گروه ثبت شود یا در ثبت کتاب، کانون هایی که کتابخانه دارند به محض ورود اطلاعات در فرم مورد نظر امتیاز مربوط را کسب می کنند.


عبادی در پایان گفت: تا 19 مهرماه آموزش ها در سامانه بچه های مسجد اعمال شده و از این تاریخ به بعد تمامی شاخص ها کامل شده و امتیازات کانون ها در سامانه ارایه می شود.