احکام رابطین فهما هفته آینده صادر می‌شود/تلاش بچه‌های مسجد کار گروهی و شبکه‌ای باشد
احکام رابطين فهما هفته آينده صادر مي‌شود/تلاش بچه‌هاي مسجد کار گروهي و شبکه‌اي باشد
معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما؛

احکام رابطین فهما هفته آینده صادر می‌شود/تلاش بچه‌های مسجد کار گروهی و شبکه‌ای باشد

طاهريان با اشاره به آغاز سومين رويداد ملي فهما، خبر از صدور احکا رابطين فهما در سطح شهرستان‌ها و کانون‌ها در هفته پيش رو داد و افزود: تلاش بچه‌هاي مسجد در رويداد فهما کار گروهي و شبکه‌اي باشد.
شناسه خبر : 30250 تاریخ انتشار : ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۴:۲۰

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نخستین جلسه توجیهی و کارشناسی شبکه رابطین فهما صبح امروز سه‌شنبه 16 شهریور با حضور «مرتضی طاهریان» معاون ساماندهی و شبکه‌‎سازی، «سعید سعادتی» معاون فرهنگی هنری و «جواد عبادی» سرپرست اداره کل آموزش، پژوهش و فناوری اطلاعات کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در بستر فضای مجازی برگزار شد.

«مرتضی طاهریان» در این نشست با بیان اینکه شبکه رابطین فهما از سال 1398 کار خود را آغاز کرد و امسال شاهد آغاز فاز دوم این طرح هستیم، اظهار کرد: اهمیت شبکه رابطین به ویژه پس از شیوع کرونا دوچندان شد، از سوی دیگر با در نظر گرفتن محدودیت‌های ایجاد شده ناشی از این ویروس و عدم امکان حضور میدانی در فعالیت‌ها، اصل بر کار تشکیلاتی متمرکز شد، چراکه اگر به کار تشکیلاتی اهمیت بدهیم، شبکه در مقابل بحران‌ها و مشکلات فعال عمل کرده و خود را بازسازی می کند. این رویکرد را در جریان شیوع کرونا شاهد بودیم و شبکه رابطین شکل گرفت.

معاون ساماندهی و شبکه‌سازی ستاد فهما ادامه داد: امسال با همکاری‌های صورت گرفته مجموعه رابطین شناسایی شده و طبق آمار 1247 کانون رابط به ثبت رسید که نکته جالب آن است که 48 درصد از اعضای این شبکه برای سومین سال پیاپی است که همکاری دارند.

وی با بیان اینکه از سال گذشته قول دادیم که موضوع شبکه و فعالیت رابطین به صورت جزء به جز بررسی و حمایت شوند، افزود: البته هنوز بنا بر محدودیت‌های اعتباری این مهم به  طور کامل محقق نشده است.

طاهریان همچنین با اشاره به امتیازات و ثبت آن در سامانه بچه‌های مسجد گفت: متوسط امتیاز بالاترین شبکه 12 هزار و 500 امتیاز بوده است و احتساب به این شکل بوده است که ذیل شبکه بیست کانون فعالیت می کردند که مجموع امتیازات این کانون‌ها و تقسیم آن بر 20 کانون این امتیاز را حاصل کرده است. 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما افزود: برای سال 1400 برای هر کانون سرانه پایه در نظر گرفته‌ایم که بر آن ضریب‌های دیگر اعمال شده و نهایتا این قابلیت ایجاد می شود که برای مثال این این مبلغ به هشت میلیون تومان برسد. نکته مهم آن است که کار شبکه‌ای باید تیمی باشد و اگر خوب کار شود به سرانه کانون ها اضافه می شود، پس جدی گرفتن کار شبکه ای از سوی کانون‌ها منجر به پیشرفت کار و نهایتا دستاورد برای کانون‌های ذیل هر شبکه است.

وی ادامه داد: هفته آینده احکام رابطین شهرستان‌ها و رابطین کانونی بر اساس اطلاعاتی که در سامانه بچه‌های مسجد ارایه شده صادر خواهد شد. از سوی دیگر سال گذشته رابطین فهما بیمه مسئولیت شدند که امسال نیز این روند ادامه دارد البته این مساله بعد از صدور احکام محقق می شود.