بدرقه خادمان مواکب‌الاتحاد از جوار مرقد امام خمینی(ره)/ بیعت خادمان اربعین با امام و شهدا
بدرقه خادمان مواکب‌الاتحاد از جوار مرقد امام خمینی(ره)/ بیعت خادمان اربعین با امام و شهدا

بدرقه خادمان مواکب‌الاتحاد از جوار مرقد امام خمینی(ره)/ بیعت خادمان اربعین با امام و شهدا

سعادتی از بدرقه بیش از ۱۰۰ نفر از خادمان مواکب الاتحاد کانون‌های مساجد کشور از جوار مرقد امام خمینی(ره) خبر داد و گفت: تجدید بیعت با آرمان های امام و انقلاب و پیمان با شهدا از سوی این خادمان انجام می‌شود.
شناسه خبر : 839459 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

 

«سعید سعادتی» در گفت وگو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان از برگزاری آئین بدرقه خادمان مواکب الاتحاد ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور خبر داد و اظهار کرد: با توجه به اینکه ما معتقدیم ریشه ها و مفاهیم انقلاب اسلامی برگرفته از عاشورا و این انقلاب، استمرار نهضت حسینی است و امروز باعث شده نهضت حسینی در منطقه و جهان فراگیر شود و با توجه به پیوند عمیق ایران و عراق و پیوند شیعیان منطقه در پیاده روی اربعین، خدمت رسانی به زائران آن اهمیتی ویژه دارد.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور ادامه داد: در این راستا «مواکب الاتحاد» به همت ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور به صورت مردمی و برای دومین سال، همراه با توسعه کمی و کیفی در شهرهای نجف، کربلا و کاظمین و مسیر بین نجف و کربلا «طریق الحسین(ع)» برپا می شود.

 

وی تصریح کرد: علاوه بر 10 موکب محوری در عراق، مواکب کانون های مساجد در مرزهای مهران، خسروی، چذابه و شلمچه نیز فعال شده و به زائران اربیعن اباعبدالله الحسین(ع) خدمت رسانی می کنند.

 

سعادتی اعلام کرد: منتخبان این مواکب امروز (جعه، 12 مهرماه) با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و «سعید اوحدی»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و جمعی از مسئولان ستاد مرکزی اربعین از جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برای حرکت به سوی عراق، بدرقه می شوند.

 

وی تاکید کرد: تجدید بیعت با آرمان های امام و انقلاب و پیمان با شهدا، سخنرانی مسئولان، مدیحه سرایی ذاکران اهل بیت(ع)، عرض ارادت به ساحت امام راحل و گلباران مزار امام و شهدا از بخش های پیش بینی شده برای این آئین است.

 

معاون فرهنگی هنری ستاد هماهنگی کانون های مساجد کشور در ادامه بیان کرد: در این گروه منتخب که شامل بیش از 100 نفر از خادمان مواکب الاتحاد می شوند افرادی از موکب «فردوس» که در کاظمین برپا می شود، مواکب «جاماندگان اربعین» ویژه اهالی تهران، مواکب استان البرز که در کربلا و بین الحرمین بزرگترین نمایشگاه حجمی اربعین را طراحی کرده اند و نیز موکب سیار ویژه کودکان و نوجوانان حضور دارند.

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: ایراد بیانیه خادمان مواکب الاتحاد ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اجرای سرود توسط یکی از گروه های همخوانی کشوری و ارائه گزارش کار توسط خادمان و مسئولان این مواکب از دیگر بخش های مراسم بدرقه این خادمان از جوار مرقد پیرجماران است.

 

گفتنی است، آئین بدرقه خادمان مواکب الاتحاد ستاد مردمی اربعین کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور از ساعت 10 صبح امروز (جمعه، 12 مهرماه) آغاز شده و هم اکنون در حال برگزاری است.

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9