بهترین جا برای خودسازی کربلا است/ خط‌شکنی‌های امام و رهبری به زیارت اربعین رونق داده است
بهترین جا برای خودسازی کربلا است/ خط‌شکنی‌های امام و رهبری به زیارت اربعین رونق داده است

بهترین جا برای خودسازی کربلا است/ خط‌شکنی‌های امام و رهبری به زیارت اربعین رونق داده است

حجت‌الاسلام دکتر ارزانی با بیان‌اینکه بهترین جا برای خودسازی و تربیت خویشتن کربلا است، گفت: کربلا دانشگاه بزرگ تعلیم و تربیت و انسان‌سازی است. خط‌شکنی‌های امام خمینی(ره) به مردم دنیا جرئت داد تا امروز اینچنین از اربعین استقبال کنند.
شناسه خبر : 839481 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، آیین تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) و بدرقه خادمین مواکب الاتحاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام دکتر حبیب رضا ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صبح امروز (جمعه، ۱۲ مهرماه) در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.
 
بنابر این گزارش، حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی در این مراسم اظهار کرد: این افراد از فردوس ایران حرکت کردند و تا فردوس برین کربلای معلی خواهند رفت و امروز برای دست بوسی خدمت این خادمان رسیده ایم.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با بیان اینکه از مساجد مختلف کشور افرادی و خادمانی به سمت کربلا می روند، گفت: همه به عشق امام حسین(ع) اینجا جمع شده ایم.
 
دکتر ارزانی با بیان اینکه برخی می گویند ۲۰ میلیون نفر می روند آیا رفتن ما ضرورت دارد؟، گفت: بله زیرا این حضور در خود ما تاثیر دارد. بهترین جا برای خودسازی و تربیت خود کربلا است. کربلا دانشگاه بزرگ، آموزشگاه تعلیم و تربیت و انسان سازی است.
 
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور تاکید کرد: تمام کسانی که به کربلا می روند عشق و ‌محبت به امام حسین(ع) دارند اما محبت مراتب دارد همه ایشان را دوست دارند اما برخی هم می دانند امروز چه باید کنند.
 
وی خطاب به خادمان موکب فردوس که در کاظمین برپا می شود، ابراز کرد: شما از کانون فردوس با نام‌ موکب «مهدی موعود(عج)» به کنار حرم امام خمینی(ره) آمدید تا با آرمان امام تجدید بیعت کنید.
 
دکتر ارزانی تصریح کرد: در تاریخ کربلا خواندیم که در این ۱۴۰۰ سال هیچ زمان اینقدر جمعیت  برای زیارت نرفته است دلیل چیست؟ این زائران از ایران و عراق تنها نیست از تمام کشورهای جهان است. کسی که به مردم جرات داد و خط شکن در این مسیر بود امام خمینی (ره) است که به عنوان بزرگترین ابرمرد در عصر حاضر خط شکنی کرد.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز همان خط و مسیر امام(ره) ادامه دارد و مقام معظم رهبری مانند قمر منیر می درخشد و ستارگان دیگری نیز در اقصی نقاط به برکت انقلاب مانند شیخ عیسی قاسم در بحرین، شیخ زکزاکی در نیجریه و سید حسن نصرالله در لبنان روشنگری می کنند.

پایان پیام/ 376