اهمیت قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع و دفع ویروس کرونا
اهميت قرائت دعاي هفتم صحيفه سجاديه براي رفع و دفع ويروس کرونا
امام جمعه سرخه :

اهمیت قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه برای رفع و دفع ویروس کرونا

حجت الاسلام فاطمي بصير گفت: مقام معظم رهبري در در بيانات خود اشارات متعددي مبني بر لزوم توجه و قرائت دعاي هفتم صحيفه سجاديه براي رفع و دفع ويروس منحوس کرونا اشاره داشته اند که اين نشان از اهميت توجه به قرائت دعا دارد.
شناسه خبر : 30175 تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۰۱

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه اي  (فهما)از سمنان؛  حجت الاسلام مصطفي فاطمي بصير در همايش بزرگداشت امام سجاد (ع)و امامزاده اظهربن زيدبن زين العابدين (ع)در  راستاي يازدهمين کنگره بين المللي امام سجاد  (ع)در محله سادات نشين چهلتن به ابعاد شخصيتي امام سجاد(ع) پرداخت.

 

امام جمعه سرخه با اشاره به اهميت و ارزش و نقش صحيفه سجاديه و لزوم پرداختن به آن در بيان مقام معظم رهبري، بيان کرد: ايشان در بيانات خود اشارات متعددي مبني بر لزوم توجه و قرائت دعاي هفتم صحيفه سجاديه براي رفع و دفع ويروس منحوس کرونا اشاره داشته اند.

 

حجت الاسلام فاطمي بصير با بيان اينکه در صحيفه سجاديه تعادل ميان خوف و رجا و فرهنگ دعا و مناجات بسيار برجسته است،تصريح کرد: امام سجاد(ع) در صحيفه سجاديه اميدآفريني را در جامعه در حد تعادل داشتند و ترس و خوف از عقوبت الهي را نيز به ميزان تعادل به مردم ارائه مي کردند.  

 

وي با بيان اينکه در تاريخ فرهنگ دعا و عرفان ناب حقيقي امام سجاد (ع) با عرفان بني اميه در تقابل بوده است،افزود: اگر بخواهيم فرهنگ بني اميه را معادل سازي امروزي کنيم عرفان سکولار و منفعل و در واقع عرفان درباري و عافيت طلبي مي باشد.