تهران متولی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین/خدمت‌رسانی مساجد به عاشقان حسینی
تهران متولی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین/خدمت‌رسانی مساجد به عاشقان حسینی

تهران متولی برگزاری مراسم جاماندگان اربعین/خدمت‌رسانی مساجد به عاشقان حسینی

حجت‌الاسلام قدیریان با بیان اینکه تهران متولی مراسم جاماندگان اربعین است، گفت: طی برگزاری این برنامه مساجد بین مسیر به عاشقان حسینی خدمت‌رسانی می‌کنند.
شناسه خبر : 839492 تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان: آیین تجدید بیعت با آرمان های امام خمینی(ره) و بدرقه خادمین مواکب الاتحاد کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور با حضور «سعید اوحدی»، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و حجت الاسلام «حبیب رضا ارزانی»، رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور صبح امروز جمعه ۱۲ مهرماه در حرم مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد.

 

حجت الاسلام «غلامعلی قدیریان» در این مراسم طی سخنانی اظهار کرد: تهران به عنوان متولی جاماندگان اربعین شناخته می شود. امام باقر(ع) فرمود: «شوق زیارت امام حسین به حدی است که اگر مومنین می دانستند چه میزان ارزشمند است و فضایلی دارد، هر آینه از شوق زیارت جان می دادند».

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران افزود: افرادی که توفیق حضور در موسم اربعین را ندارند، می توانند طی مراسمی که با همکاری شهرداری تهران  با عنوان جاماندگان اربعین برگزار می شود حضور یابند، طی این مراسم مساجد در مسیر میدان امام حسین(ع) تا حرم عبدالعظیم حسنی به این افراد خدمت رسانی می کنند.

 

حجت الاسلام قدیریان گفت: در این مراسم ابتدا نماز صبح زیارت عاشورا و اطعام داریم و در ادامه عمو روحانی برای کودکان برنامه خواهد داشت و در مسیر نیز خدمات خواهیم داشت.

 

رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری استان تهران گفت: همچنین یک موکب مرکزی با عنوان موکب الاتحاد در میدان امام حسین(ع) داریم.

 

وی تصریح کرد: از سوی دیگر روحانیونی که در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارند از امروز در قالب یک کاروان به سمت مهران و سپس نجف و کربلا می رود و تا بعد از اربعین به زائران خدمت می کنند.

پایان پیام/ 376