برپایی کنگره امام سجاد(ع) وحدت و دوستی شیعه و اهل سنت را بیش از پیش گسترش می‌دهد
برپايي کنگره امام سجاد(ع) وحدت و دوستي شيعه و اهل سنت را بيش از پيش گسترش مي‌دهد

برپایی کنگره امام سجاد(ع) وحدت و دوستی شیعه و اهل سنت را بیش از پیش گسترش می‌دهد

شيخ حسين توانا، ضمن تقدير از برگزاري يازدهمين کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) گفت: برپايي کنگره‌هايي از اين قبيل وحدت و دوستي شيعه و اهل سنت را بيش از پيش گسترش مي‌دهد.
شناسه خبر : 30162 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۳:۳۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، آیین اختتامیه یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) پنج شنبه شب 11 شهریور به میزبانی استان هرمزگان با حضور حداقل جمعیت و رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد.
 

در این همایش شیخ «سید حسین توانا» طی سخنانی اظهار کرد: از افتخارات دین مبین اسلام داشتن الگوهای قوی و موثر است که شاید در دیگر ادیان چنین الگوهایی نداشته باشیم، الگوهایی که حتی کسانی که مسلمان نیستند به صاحب اخلاق بودن این بزرگواران اعتراف کرده اند.
 
این عالم اهل سنت در بخش دیگری از مباحث خود افزود: امام زین‌العابدین دارای این سه صفت بود، نخست آنکه عینا چون رسول خدا(ص) عمل می کرد، خواهان خدا و مومن به قیامت بود و ذکر فراوان می گفت. 
 
وی با اشاره به حدیث ثقلین افزود: تمسک به عترت و سنت رسول خدا انسان را در مسیر نگاه می دارد، در زمان امام سجاد(ع) کسانی راه را گم کردند که علم، قدرت، سیاست داشتند اما دنباله رو این دو مولفه نبودند و دیگران را به همراه خود به گمراهی کشاندند.
 
شیخ حسین توانا افزود: در هر میدانی اعم از سیاست، تجارت، میدان اصلاح نفس، اگر با قرآن و عترت باشیم و به این دو متمسک شویم گمراه نمی شویم.
 
وی با اشاره به یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) تصریح کرد: این برنامه ها تاثیر بسزایی دارد اما هر کنگره ای که به اسم یکی از بزرگان باشد وظیفه ما را سنگین تر می کند؛ اثرات برپایی این قبیل کنگره ها بسیار مثبت است پس چه بهتر است که این جلسات از سالن‌های کنفرانسی که فقط با حضور علما و مسئولان است به بیرون آمده و در فضای باز باشد، در استان هرمزگان و با حضور مردم استان باشد تا مردم هم در آن حضور یابند.
 
شیخ حسین توانا گفت: در همین سالن شاهد برگزاری کنفرانس سادات بودیم، سادات شیعه و سنی در کنار هم بودند و جالب بود یکی از برادران شرکت کننده اهل سنت می گفت: من فقط به به این کنگره آمدم تا چهره سادات سنی ببینم. 
 
وی در پایان اظهار کرد: مساله این است که اگر امروز دو مذهب بزرگ جهان اسلام در کشوری که اکثریت تشیع هستند در کنار هم زندگی می‌کنند به برکت این قبیل همایش ها است و باید در راستای گسترش آن تلاش مضاعف کنیم.