احکام شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان اعطا شد
احکام شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان اعطا شد

احکام شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان اعطا شد

احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های مساجد گیلان با حضور مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان استان اعطا شد.
شناسه خبر : 839316 تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، احکام اعضای شورای هماهنگی کانون‌های مساجد استان گیلان امروز(پنج‌شنبه،۱۱مهر) با حضور علی غیاثی مدیرکل امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نماینده ستاد عالی هماهنگی کانون‌های مساجد کشور و دکتر فاضلی مدیر کل فرهنگ‌و ارشاد اسلامی استان به نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، استاندار و مسئولان دستگاه‌های مختلف استان اعطا شد.

 

در این مراسم «علی غیاثی» حکم دکتر صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مبنی بر انتصاب آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه رشت به ریاست این شورا و ارسلان زارع استاندار گیلان به عنوان نائب رییس را به ایشان تقدیم کرد.


شورای سیاست‌گذاری کانون‌های مساجد بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در جلسه ۸۰۷ تشکیل شده و اعضای آن از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تعیین می‌شوند.


بر اساس این مصوبه، شورای هماهنگی کانون‌های مساجد در هر استان متشکل از ٩ نفر است که عبارتند از نماینده ولی فقیه در استان، استاندار، شهردار، مدیرکل تبلیغات استان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، نماینده مرکز مدیریت حوزه های علمیه در استان، مدیرکل سازمان اوقاف و امور خیریه، مدیرستاد استانی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و فرمانده بسیج استان.


گفتنی است، درحال حاضر ۹۱۸ کانون فرهنگی هنری در مساجد گیلان فعال است که بیش از ۴۵ هزار نفر عضو این کانون‌ها هستند.

پایان پیام/ 84