مشارکت چشمگیر اندیشمندان 30 کشور در یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)/انتشار هفت جلد کتاب با محور صحیفه سجادیه
مشارکت چشمگير انديشمندان 30 کشور در يازدهمين کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع)/انتشار هفت جلد کتاب با محور صحيفه سجاديه
رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور؛

مشارکت چشمگیر اندیشمندان 30 کشور در یازدهمین کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)/انتشار هفت جلد کتاب با محور صحیفه سجادیه

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني، از مشارکت انديشمندان 30 کشور جهان در جريان برپايي يازدهمين کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) خبر داد و گفت: اقدامات متعددي در طول برگزاري کنگره به ثمر نشست که از جمله آنها انتشار هفت جلد کتاب با محور صحيفه سجاديه است.
شناسه خبر : 30125 تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۸:۱۰

حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، با اشاره به اهمیت ترویج معارف صحیفه سجادیه در جامعه در راستای اعتلای سبک زندگی اسلامی اظهار کرد: مقام معظم رهبری(مدظله العالی) نیز بارها در بیانات خود به مأنوس شدن با صحیفه سجادیه تاکید کرده و این اثر گران‌سنگ را مملو از نغمه‌های معنوی توصیف کرده و افزودند: صحیفه سجادیه دعا و درس است، هم درس اخلاق است، هم درس علم النفس است.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور ادامه داد: بسیاری از مشکلاتی که امروز گریبانگیر جامعه ما شده است ناشی از فاصله گرفتن از مفاهیم ناب و گنجینه معارفی است که از اهل بیت عصمت و طهارت، نسل به نسل به دست ما رسیده است، با این وجود از آن غافلیم یا آنگونه که باید توجهی شایسته نداشته ایم، از جمله در مورد کتاب شریف صحیفه سجادیه که به زبور آل محمد شهرت دارد.

وی افزود: ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از 11سال قبل با هدف معرفی سیره امام سجاد(ع) و ترویج و تبیین ادعیه صحیفه سجادیه اقدام به برگزاری کنگره‌ای جامع با محوریت استان هرمزگان کرد که این گستره به تدریج در سطح کشور اکنون به صورت بین‌المللی از 12 تا 25 محرم الحرام برگزار می شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی تصریح کرد: امسال در یازدهمین دوره از برگزاری کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) بیش از یکصد همایش، نشست و وبینار در داخل و خارج از کشور با مشارکت اندیشمندان شیعه و اهل سنت برگزار شد و بیش از 100 مقاله علمی به دبیرخانه کنگره رسید.


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تصریح کرد: برگزاری سلسله نشست‌های مجازی با عنوان بزرگداشت مقام شامخ امام سجاد(ع) در ایران و بیش از 30 کشور جهان، برگزاری هفتمین همایش سیدالعابدین(ع) در شهر مقدس قم با حضور صحیفه پژوهان، افتتاح و راه انندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در شهر مقدس قم از دیگر اقداماتی بود که در طول برگزاری کنگره یازدهم تحقق یافت.

وی در ادامه از چاپ هفت عنوان کتاب در مرکز تخصصی صحیفه سجادیه (شامل آثاری از کنگره دهم تاکنون)، خبر داد و افزود: با توجه به اهمیت ارایه آثار پژوهشی در رابطه با سیره امام چهارم و همچنین بررسی ابعاد مختلف ادعیه صحیفه سجادیه، بر آن شدیم مجموعه نوشتار و آثار ارزشمندی که از سوی اندیشمندان مختلف به دبیرخانه کنگره ارسال شده بود را در قالب کتاب منتشر کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی ادامه داد: تربیت بیش از یکصد حافظ صحیفه سجادیه از دیگر فعالیت‌ها و دستاوردهای یازدهمین کنگره‌ بین‌المللی امام سجاد(ع) بود.


وی گفت: همچنین از دیگر اقداماتی که در این دوره به یُمن وجود مبارک حضرت زین‌العابدین(ع) به ثمر نشست ترویج نذر امام سجاد(ع) بود که طی آن بیش از پنج هزار پرس غذای گرم، 60 تُن گوشت برای نیازمندان تهیه شد، ضمن اینکه فراخوانی در راستای تهیه هزار دستگاه تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند منتشر شد که با حمایت خیرین این اتفاق افتاد.


حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه افزود: آزادی 11 تن از زندانیان جرایم غیرعمد با تأسی از سیره امام سجاد(ع) رویکرد دیگری بود که در این دوره مورد توجه قرار گرفت.

وی در پایان اظهار کرد: هدف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور از برگزاری این کنگره، معرفی شخصیت و سیره واقعی امام سجاد(ع) به اقشار مختلف جامعه به ویژه اهل مسجد است که امیدواریم این روند با توسعه زیرساخت ها گسترش یافته و معرفی سیره مبارک حضرت زین العابدین(ع) را در سطوح و ابعاد مختلف فرهنگی و هنری شاهد باشیم.