هدف اصلی انبیا و اهل‌بیت(ع) اعتلای کلمه توحید بود
هدف اصلي انبيا و اهل‌بيت(ع) اعتلاي کلمه توحيد بود
حجت الاسلام وحیدی در وبینار کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع)؛

هدف اصلی انبیا و اهل‌بیت(ع) اعتلای کلمه توحید بود

حجت الاسلام والمسلمين وحيدي در وبينار تخصصي کنگره بين‌المللي امام سجاد(ع) با موضوع تبيين مقام شامخ آن امام همام گفت: اعتلاي کلمه توحيد، هدف اصلي انبيا و اهل‌بيت(ع) بوده است.
شناسه خبر : 30106 تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای (فهما) از استان چهارمحال و بختیاری وبینار تخصصی تبیین مقام شامخ امام سجاد (علیه السلام) و آموزه های صحیفه سجادیه ️از سری برنامه های یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری  برگزار شد.

در ابتدای این وبینار محمدرضا مظاهری، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری ضمن خوشامدگویی به همه شرکت کنندگان در وبینار از همه دست اندرکاران برگزاری یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام) تقدیر و تشکر نمودند و اظهار امیدواری کردند که به برکت وجود نورانی حضرت زین الصالحین و سیدالعابدین (علیه السلام)  و بهره گیری از آموزه های کتاب گرانسنگ صحیفه سجادیه، خداوند به زندگی و قلوب همه شیعیان نورانیت عنایت فرماید.   

 

سخنران این وبینار حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر وحیدی بود که طی سخنانی با توجه به سخنان امام سجاد (علیه السلام) اعتلای کلمه توحید را هدف اصلی انبیاء و اهلبیت عصمت وطهارت (علیهم السلام) ذکر نمودند.

 

وی با اشاره به اینکه همه اهلبیت عصمت و طهارت با توجه موقعیت زمانی و مکانی خود مقدماتی برای فعالیت خود و اعتلای کلمه توحید داشته اند، افزود: امام سجاد (علیه السلام) هیچ گونه مقدماتی برای فعالیت خود و اعتلای کلمه توحید نداشته اند و با این وجود به وظیفه خود عمل نموده و برای اعتلای کلمه توحید قدم برداشته اند و از سلاح «دعا» استفاده نموده اند.

 

حجت الاسلام وحیدی با اشاره به حدیث شریف «الدعاء سلاح المومن» افزود: امام سجاد (علیه السلام) این اسلحه را به دست گرفته و از دعا استفاده کرده اند حتی دعا برای مرزداران و شفای مریضان و دعای هفتم صحیفه سجادیه که در این روزگار در جامعه ما بسیار خوانده می شود.

 

وی با تاکید بر استجابت دعای والدین برای فرزندان،  افزود: «دعاء الوالد لولده، کدعاء النبی لامته» که معصوم می فرمایند: دعای پدر در حق فرزندان خودش مثل دعای پیامبر در حق امت خویش است و همان طور که دعای انبیاء در حق امت خود مستجاب می شود، دعای پدر نیز در حق فرزندان خود مستجاب می شود.

 

سخنران این  وبینار با تصریح بر اینکه دعای والدین بعد از نمازها واقعا معجزه می کند، افزود: مخصوصا اینکه انسان برای فرزندان خود تک به تک دعا کند.

 

حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر وحیدی ادامه داد: دعای 25 صحیفه سجادیه دعای امام سجاد (علیه السلام) در حق فرزندانشان است که در آن به آثار و برکات فرزندآوری اشاره فرموده اند که یکی از آن ها باقی ماندن نام انسان بوده و دیگری اینکه امام سجاد (علیه السلام) می فرمایند: خدایا بوسیله این فرزندان من، ذکرمن و یاد من را زنده کن.

 

وی با اشاره به آیات 35 تا 41 سوره ابراهیم که دعاهای حضرت ابراهیم (علیه السلام) در حق فرزندانشان است، افزود: حضرت ابراهیم (علیه السلام) در این دعاها درخواست عمر طولانی برای فرزندان خود را از خداوند دارد و تربیت صحیح و بنیه قوی و سلامت و عافیت را از خداوند برای فرزندان خود طلب می کند..

 

 حجت الاسلام وحیدی با توجه به سخنان امام سجاد (علیه السلام) ویژگی های فرزند خوب را نیکوکاربودن، متقی بودن، بابصیرت بودن و جزء ابرار بودن دانست و افزود: امام سجاد (ع) مطیع امر خداوند و دوستار و خیرخواه اولیاء الهی بودن را از دیگر ویژگیهای فرزند خوب ذکر می نماید.

 

خاطر نشان می گردد، وبینار تخصصی تبیین مقام شامخ امام سجاد (علیه السلام) و آموزه های صحیفه سجادیه از سری برنامه های کنگره بین المللی امام سجاد (علیه السلام)  به صورت مجازی برگزار شده و علاقمندان از طریق لینک http://chb.fahma.org/liveroom به عنوان میهمان در این برنامه حضور داشتند.