همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در کشور بزریل برگزار شد
همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در کشور بزریل برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) در کشور بزریل برگزار شد

همایش بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) با عنوان نقش سیدالساجدین در زنده نگه داشتن ماجرای کربلا در مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو_ برزیل برگزار شد.
شناسه خبر : 838279 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام والمسلمین « خلیل لو »، مبلغ بین المللی  و مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) در این همایش با اشاره به نقش امام سجاد(ع) در زنده نگه داشتن عاشورا، گفت: اگر بخواهیم نقش آفرینی امام سجاد(ع) را در زنده نگه داشتن عاشورا متوجه شویم، باید به چندین خطبه آن حضرت توجه کنیم و اینکه چگونه به همراه حضرت زینب(س) ارکان حکومت یزید را متزلزل می سازد.

 

وی افزود: امام سجاد(ع) صرفا چند روزی مثل هر انسان دیگری مریض بودند، و این امر الهی بود، که از جهاد  در روز عاشورا معاف شوند تا هدف، راه، نام و یاد پدر بزرگوارشان حضرت سیدالشهدا(ع) را تا قیامت برای بشریت زنده نگه دارند.

 

مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو ادامه داد: در زمان این امام از دین جدشان پوسته ای بیش باقی نمانده بود و اخلاقیات در جامعه از بین رفته بود.

 

وی، دوره حیات امام سجاد(ع) را یکی از سخت ترین و خفقان بارترین دوران برای اهل بیت(ع) ذکر کرد و گفت: محدودیت های بسیاری از سوی امویان برای امام سجاد(ع) اعمال می شد.

 

این مبلغ بین المللی با بیان اینکه زمینه برای دایر کردن جلسات بحث و تفسیر برای امام سجاد(ع) فراهم نبود، عنوان کرد: آن حضرت بسیاری از معارف ناب اسلامی را در قالب دعاهایی که در صحیفه آمده است، بیان داشتند.

 

وی اضافه کرد: امام سجاد(ع) ظریف ترین مباحث خداشناسی، هستی شناسی، عالم غیب و فرشتگان، رسالت انبیا، جایگاه پیامبر و اهل بیت(ع)، فضایل و رذایل اخلاقی، حالات خاص انسان، شیوه های شیطان در گمراه ساختن مردم، گرامیداشت اعیاد و یوم الله های مختلف، مسائل اجتماعی و اقتصادی، اشارات تاریخی و سیره و ده ها موضوع دیگر را در قالب  دعا و نیایش بیان فرموده که امروز در قالب صحیفه سجادیه است.

 

خلیل لو تصریح کرد: مضمون همه دعاهای کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه، تبیین دین و ارزش های اخلاقی و معارف قرآنی و وظایف عبادی و آداب بندگی است.

 

وی افزود : هر چند دوران امامت امام سجاد(ع) درشرایط خفقان و وحشتناکی که حکام جور ایجاد کرده بودند گذشت اما حضرت با شجاعت تمام در برابر حاکمان جور وظلم ایستاد و توانست به سبک خود خفقان ایجاد شده را بشکند.

 

مدیر مرکز اسلامی فاطمه الزهرا(س) شهر سائوپائولو بیان کرد: امام سجاد(ع) با رفتار و تلاش خود، شاگردان بسیاری را تربیت کرد که نتیجه  زحمات امام سجاد(ع) را باید در دانشگاه بزرگ اسلامی امام باقر(ع) و امام صادق(ع) جستجو کنیم.

 

برنامه های بخش برون مرزی نهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) با هدف فراهم نمودن زمینه آشنایی تشنگان حقیقت با معارف ناب اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در بیش از ۳۰ کشور از پنج قاره جهان در حال برگزاری است.

 

گفتنی است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) از ۹ سال پیش هرساله همزمان با سالروز شهادت علی بن الحسین(ع) به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان و با همکاری ادارات و نهادهای استان و با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی در بندرعباس برگزار می شود.

 

 

پایان پیام/ 88