اجرای طرح حفظ قرآن با «کتاب الکترونیکی» در مسجد الازهر
اجرای طرح حفظ قرآن با «کتاب الکترونیکی» در مسجد الازهر

اجرای طرح حفظ قرآن با «کتاب الکترونیکی» در مسجد الازهر

امکان حفظ قرآن توسط جوانان از طریق برنامه «کتاب الکترونیکی» به همت الازهر، بزرگ‌ترین مسجد-دانشگاه جهان فراهم شد.
شناسه خبر : 838028 تاریخ انتشار : ۹ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

خبرگزاری شبستان،گروه مسجد و کانون های مساجد به نقل از «عرب نیوز »، دانشگاه الازهر مصر امکانی را برای جوانان فراهم کرده است تا از طریق برنامه «کتاب الکترونیکی»، قرآن را حفظ کنند.

 

کتاب الکترونیکی یک برنامه کامپیوتری است که به دانش آموزان کمک می کند تا آیات قرآن را به خاطر بسپارند.

 

بزرگ ترین مسجد-دانشگاه جهان از صدای «شیخ محمود خلیل الحصری»، یکی از مشهور ترین قاریان قرآن در جهان عرب برای اجرایی کردن این برنامه استفاده کرده است.

 

«فایض نصر»، رئیس یادگیری الکترونیکی در بخش موسسه های الازهر در این باره گفت: این برنامه از سوی اداره عمومی رایانه های آموزشس طراحی و اجرایی شده است.

 

وی افزود: برنامه کتاب الکترونیکی،یک سال پیش در سه مرحله عملیاتی شد. در مرحله اول، برنامه قرآنی الازهر برای دانش آموزان دبستانی با صدای الحصری به علاوه تفسیر ساده معانی قرآن کامل شد.

 

به گفته نصر در مرحله دوم برنامه قرآنی الازهر برای دانش آموزان مقطع راهنمایی هم کامل و برای بازبینی به مرکز تحقیقات اسلامی فرستاده شد.

 

رئیس یادگیری الکترونیکی در بخش موسسه های الازهر همچنین گفت: اگرچه مرحله باقیمانده در ابتدا برای دانش آموزان دبیرستانی الازهر طراحی شده بود اما از وب سایت این موسسه برای هر کسی که مایل به حفظ قرآن باشد، قابل دسترسی است. 

 

به گفته «احمد تاج الدین»، از علمای الازهر کتاب الکترونیکی آخرین تلاش الازهر برای کمک به حفظ قرآن دانش آموزان با ابزارهای تکنولوژیکی است.

 

پایان پیام/ 7