اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه ایام اربعین توسط کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه ایام اربعین توسط کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

اجرای بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه ایام اربعین توسط کانون‌های فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

دولت آبادی گفت: بیش از ۵۰۰ برنامه ویژه ایام اربعین حسینی و محرم پیش بینی شده که بعضی از آنها درحال اجرا و برخی نیز اجرایی خواهند شد.
شناسه خبر : 838672 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، «علیرضا دولت آبادی» امروز (10 مهر) در نشست شورای اداری ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با موضوع «اربعین حسینی»، گفت: اربعین حسینی الهام بخش عاشقان حسینی و میعادگاه دلداگانی است که امام حسین (علیه السلام) را الگوی آزادگی و یکتاپرستی می دانند.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امام حسین (علیه السلام) کشتی نجات ما از تلاطم های زندگی است، اظهار داشت: کسانی که دل های خود را خانه عشق و ایمان به امام خوبی ها کرده اند، از هر گزندی مصون خواند ماند.

 

به قول شاعر: تنها به شوق کربلا می کشتم نفس                     دنیای بی حسین به دردم نمی خورد

 

 

وی خاطرنشان کرد: توسل به اهل بیت (علیهم السلام) به ویژه امام حسین (علیه السلام) می تواند آغازی برای دلدادگی نوجوانان و جوانانی باشد که در هجوم نابرابر دشمنان قرار گرفته اند.

 

دولت آبادی ادامه داد: ما در ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد جهت پاسداشت این ایام و استفاده از ظرفیت فرهنگی بزرگ اربعین، برنامه های بسیاری را در حوزه کانون ها پیش بینی و اجرا می کنیم.

 

این فعال فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: بیش از 500 برنامه ویژه ایام اربعین حسینی و محرم پیش بینی شده که بعضی از آنها درحال اجرا و برخی نیز اجرایی خواهند شد.

 

وی ارسال بسته های فرهنگی شامل حدیث، روایت، نقشه راه، آداب زیارت و ... از طریق بلوتث برای زائرین، جمع آوری کمک های مردمی در قالب های مختلف، ابلاغ و حمایت از اجرای برنامه های آئینی کانون های فرهنگی و هنری در شب اربعین حسینی از جمله مهم ترین برنامه هاست.

 

دولت آبادی برپایی موکب های پذیرایی از زائرین اربعین، برپایی ایستگاه صلواتی و ایجاد موکب های فرهنگی در مسیر زائرین، قرائت زیارت اربعین، اجرای مراسم «جاماندگان اربعین»، برگزاری مسابقه پیامکی یا دل نوشته اربعین و ... را از دیگر برنامه های ویژه اربعین در این استان دانست.

 

مدیر ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با حوزه هنری استان جهت برگزاری کارگاه و سوگواره شعر رایزنی هایی صورت گرفته که به زودی این کار عملی می شود.

پایان پیام/ 82