صحیفه سجادیه نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام است
صحيفه سجاديه نيايش‌نامه مکتوب جهان اسلام است
امام جمعه بخش شیبکوه:

صحیفه سجادیه نیایش‌نامه مکتوب جهان اسلام است

حجت الاسلام رستاخيز با اشاره به اينکه از صحيفه سجاديه به عنوان زبور آل محمد(ص) و اخت القرآن ياد مي شود، گفت: صحيفه سجاديه نيايشنامه مکتوب جهان اسلام است.
شناسه خبر : 29969 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۶

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام «جعفر رستاخیز» در نشست علمی «نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی که با حضور علما شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه و در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: وقتی که انسان به مضامین دعاهای صحیفه سجادیه دقت می کند پی می برد که دعاها صرف درخواست کردن نیست.


وی افزود: دعاهای صحیفه سجادیه در سه محور ارتباط انسان با خدا، انسان با خود و انسان با جامعه بیان شده است که تاثیر زیادی بر زندگی فردی و اجتماعی دارد.


امام جمعه بخش شیبکوه ادامه داد: اگر انسان با ژرف اندیشی به دعاهای صحیفه سجادیه رجوع کند با اصول مختلفی که می تواند در ابعاد مختلف زندگی راهگشا باشد مواجه می شود.


وی از مسئولیت در برابر خانواده، صداقت، احترام به انسانیت، تواضع و فروتنی، خوش اخلاقی، وفای به عهد، عزت نفس و ... به عنوان اصول مطرح شده در ادعیه صحیفه سجادیه نام برد و بیان کرد: همه این اصول نحوه درست زندگی کردن را به انسان می آموزد.