اوج توحید و بندگی را می‌توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد
اوج توحيد و بندگي را مي‌توان در صحيفه سجاديه مشاهده کرد
امام جمعه اهل سنت بندر چارک:

اوج توحید و بندگی را می‌توان در صحیفه سجادیه مشاهده کرد

شيخ راهبر به معرفي ادعيه امام سجاد(ع) در صحيفه سجاديه پرداخت و گفت: اوج توحيد و بندگي خدا را مي توان در دعاهاي صحيفه سجاديه مشاهده کرد.
شناسه خبر : 29967 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۱۲

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، شیخ «مسعود راهبر» در نشست علمی « نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی که با حضور علما شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه و در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به حدیثی نبوی که می فرماید: « هر کسی با شخصی که به او علاقه‌مند است محشور می‌شود »، اظهار کرد: اهل سنت دوستدار و محب اهل بیت رسول خداست.


وی شخصیت امام سجاد(ع) را ویژه و خاص معرفی کرد و افزود: برای شناخت این امام باید ابتدا پدر بزرگوارشان امام حسین(ع) و پس از آن امام علی(ع) و حضرت فاطمه(س) و سپس جدشان رسول خدا(ص) را بشناسیم. 


امام جمعه اهل سنت بندر چارک در ادامه به معرفی ادعیه امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه پرداخت و خاطرنشان کرد: اوج توحید و بندگی خدا را می توان در دعاهای صحیفه سجادیه مشاهده کرد.


وی با بیان اینکه صحیفه سجادیه به ظاهر کتاب دعاست اما کتاب توحید است، ضمن قدردانی از عوامل اجرایی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، گفت: متاسفانه پس از 4 دهه از عمر انقلاب اسلامی در ایران کتاب ارزشمند صحیفه سجادیه مهجور مانده است اما این حرکت بسیار خوبی که از هرمزگان شروع شده می تواند صحیفه را از مهجوریت درآورد.


راهبر در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روایات، بیان کرد: امام سجاد(ع) هنگام وضو رنگ چهره مبارکشان زرد می شد و هنگام ایستادن به نماز بدنشان به لرزه می افتاد و در جواب کسانی که از ایشان درباره این حالات می پرسیدند می فرمود که شما اگر می دانستید که در برابر چه کسی می خواهم به راز و نیاز بپردازم این سئوال را نمی پرسیدید.


وی افزود: آن حضرت همیشه به فکر مستمندان بود و پس از شهادت و هنگام غسل بدن مطهرشان متوجه شدند که براثر حمل کیسه های آذوقه برای فقرا بدنشان کبود شده بود.


این عالم اهل سنت بر شناساندن بیش از پیش صحیفه سجادیه به جامعه، پیشنهاد داد که این کتاب ارزشمند در مدارس به دانش آموزان آموخته شود.


وی در خاتمه ابراز امیدواری کرد که از رهروان امام سجاد(ع) و سایر ائمه هدی(ع) باشیم و بتوانیم سیره آن بزرگواران را در زندگی خود ساری و جاری سازیم.