صحیفه سجادیه راه رسیدن به خداوند را هموار می‌کند
صحيفه سجاديه راه رسيدن به خداوند را هموار مي‌کند
پژوهشگر صحیفه سجادیه:

صحیفه سجادیه راه رسیدن به خداوند را هموار می‌کند

حجت الاسلام و المسلمين اعواني گفت: راه رسيدن به خداوند پر از دست انداز است و صحيفه سجاديه اين راه را هموار مي کند.
شناسه خبر : 29966 تاریخ انتشار : ۸ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما) از استان هرمزگان، حجت الاسلام و المسلمین « محمد رضا اعوانی » در نشست علمی « نقش دعا در زندگی فردی و اجتماعی که یکشنبه شب 7 شهریور با حضور علما شیعه و اهل سنت به میزبانی دفتر امام جمعه بخش شیبکوه و در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: انسان وقتی دعا می‌کند دو حقیقت را شعار می‌دهد، یک ابراز فقر خود و دیگری غنای خدا وند را. تمام حقیقت دعا این دو جمله است و وقتی انسان زیر سایه دعا این دو حقیقت را مداوم شعار داد، شعور می‌شود. 


وی با بیان اینکه راه رسیدن به خدای متعال واضح و روشن است اما واضح بودن راه به معنای هموار بودن آن راه نیست، افزود: راه واضح و روشن رسیدن به خدای متعال  به واسطه انبیای الهی پی ریزی و نشان داده شد اما نشان دادن راه الزاماً به معنای هموار بودن آن نیست.


پژوهشگر صحیفه سجادیه ادامه داد: راه رسیدن به خدای متعال پر از دست‌انداز است و صحیفه سجادیه این راه را هموار می‌کند.


وی یکی از مهمترین ناهمواری ها را وجود شیطان دانست و عنوان کرد: انس با صحیفه می تواند این دست انداز و ناهمواری را هموار سازد و شیطان را از انسان دور کند.


اعوانی، نقش دعا و انس با صحیفه سجادیه در مقابله با شیطان را بسیار کلیدی خواند و گفت: خداوند پشت سر انسان دعا کننده است و او را از شر شیطان حفظ می کند.