چیزی به عنوان بن‌بست در فرهنگ اهل‌بیت(ع) وجود ندارد/ادعیه صحیفه سجادیه؛ راهکار برون‌رفت از مشکلات
چيزي به عنوان بن‌بست در فرهنگ اهل‌بيت(ع) وجود ندارد/ادعيه صحيفه سجاديه؛ راهکار برون‌رفت از مشکلات
مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه:

چیزی به عنوان بن‌بست در فرهنگ اهل‌بیت(ع) وجود ندارد/ادعیه صحیفه سجادیه؛ راهکار برون‌رفت از مشکلات

حجت‌الاسلام و المسلمين لبخندان، با اشاره به اهميت تمسک به اهل‌بيت(ع) و دعا گفت: چيزي به عنوان بن‌بست در اين فرهنگ وجود ندارد؛ ادعيه صحيفه سجاديه بهترين راهکار برون‌رفت از مشکلات است.
شناسه خبر : 29886 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، حجت الاسلام و المسلمین «محمد علی لبخندان» در جریان برگزاری نشست علمی با موضوع «نقش دعا در مقابله با آسیب‌های اجتماعی» که روز پنج‌شنبه 4 شهریور به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان رودان در بستر فضای مجازی برگزار شد، با اشاره به برگزاری 11 سال پیاپی کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، اظهار کرد: در این سال‌ها که پرچم صحیفه سجادیه را به دوش گرفته ایم، ادعای ما این است که در ادبیات دینی و فرهنگ اهل بیت بن بست وجود ندارد.

مدیر موسسه اندیشه‌های اسلامی سجادیه افزود: مفتخر هستیم که طی این 11 سال خدا به ما توفیق داده است تا مبلغ فرهنگ صحیفه را نه تنها در استان هرمزگان و کشور بلکه در کشورهای از قاره های مختلف جهان باشیم.

وی گفت: ادعیه صحیفه سجادیه بهترین راهکار برای برون رفت از همه مشکلات فردی و اجتماعی است.

این پژوهشگر در ادامه گسترش برنامه‌های جانبی کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در تمامی شهرستان های استان را پیشنهاد نماینده ولی فقیه در هرمزگان دانست و تصریح کرد: مبنای کار ما در مسیر مبارزه با آسیب های اجتماعی، قرآن و سخنان گهربار ائمه(ع) است.

حجت الاسلام و المسلمین لبخندان در ادامه به تشریح فعالیت های موسسه اندیشه های اسلامی سجادیه پرداخت و گفت: این موسسه در سه محور کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، مرکز تخصصی صحیفه سجادیه و مرکز نیکوکاری فعالیت می کند.


وی افزود: دریافت پیام مراجع عظام، چاپ 20 جلد کتاب، دریافت قریب به هزار و 500 مقاله، تربیت 800 طلبه متخصص در زمینه مباحث صحیفه سجادیه،  اجرای طرح نذر امام سجاد(ع)، توزیع ماهیانه بسته معیشتی و رسیدگی به نیازمندان و آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیرعمد مالی بخشی از اقدامات انجام شده است.


همچنین در بخش دیگری از این نشست حجت‌الاسلام و المسلمین «مهدی دری» طی سخنانی از کادرسازی و تربیت نیرو برای آینده اسلام به عنوان یکی از اقدامات اصلی سیدالساجدین(ع) یاد کرد و افزود: هدایت جامعه اسلامی در قالب دعاهایی با مضامین عالی بخش دیگری از اقدامات آن حضرت بود.

امام جمعه شهرستان رودان ادامه داد: در دوران پس از شهادت امام حسین(ع) بسیاری از ضد ارزش ها در جامعه به ارزش تبدیل شده بود که آن حضرت بار دیگر ارزش ها را به جامعه معرفی کرد.


وی تاکید کرد: ما باید امروز زندگی خود را با سیره ائمه اطهار(ع) مطابقت بدهیم و رفتار آن بزرگواران را الگو و سرمشق خود قرار دهیم. یکی از راهکارهای مهم این ایام عمل به توصیه مقام معظم رهبری در خواندن دعای هفتم صحیفه سجادیه است.