امام سجاد(ع) برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی روی کادرسازی و تربیت افراد جامعه متمرکز شد
امام سجاد(ع) براي اصلاح آسيب‌هاي اجتماعي روي کادرسازي و تربيت افراد جامعه متمرکز شد
نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان:

امام سجاد(ع) برای اصلاح آسیب‌های اجتماعی روی کادرسازی و تربیت افراد جامعه متمرکز شد

حجت الاسلام و المسلمين عبادي‌زاده، با اشاره به راهکار امام سجاد(ع) براي بازگشت جامعه آن دوران به حقيقت، اسلام ناب و اصلاح امور و آسيب‌ها اظهار کرد: آن حضرت در بحث رفع آسيب‌هاي اجتماعي متمرکز بر کادرسازي و تربيت افراد بود.
شناسه خبر : 29884 تاریخ انتشار : ۴ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۵۵

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای(فهما)، حجت الاسلام و المسلمین «محمد عبادی‌زاده» در نشست علمی با موضوع «نقش دعا در مقابله با آسیب‌های اجتماعی» که امروز پنج‌شنبه 4 شهریور به میزبانی دفتر امام جمعه شهرستان رودان در بستر فضای مجازی برگزار شد، اظهار کرد: امروز یکی از بزرگترین معضلاتی که جامعه با آن مواجه است بحث آسیب ها، مفاسد و کجروی‌های اجتماعی است.


نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان بهترین راه برای اصلاح و رفع آسیب های اجتماعی را روی آوردن به مکتب حیات بخش اهل بیت(ع) دانست و افزود: صحیفه سجادیه به عنوان گنجینه ارزشمندی که خدا به برکت وجود سیدالساجدین در اختیار ما قرار داد امروز متاسفانه در جامعه ما مثل خود اهل بیت(ع) مهجور است و باید از مهجوریت در بیاید.

وی با اشاره به سخنی از امام راحل(ره) که فرمودند: «صحیفه سجادیه، نمونه کامل قرآن صاعد است »، عنوان کرد: قرآن صامت را باید به نطق درآورد و ائمه هدی(ع) قرآن صامت را به قرآن صاعد تبدیل کردند.

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده در ادامه دوری از خط اهل بیت(ع) را از دلایل دچار شدن جامعه به آسیب های اجتماعی ذکر کرد و افزود: بنی امیه قریب نیم قرن جامعه اسلامی را از مسیر اهل بیت دور کرد و فضای جامعه به گونه ای پیش می رفت که اهل بیت را روز به روز منزوی تر می کرد و یکی از دلایلی که امام سجاد(ع) اکثرا دعاهای صحیفه را با صلوات شروع می کنند موضوع خارج کردن اهل بیت(ع) از انزواست.

 

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگانبا اشاره به اینکه امام سجاد(ع) پس از حادثه عاشورا اقدام به بازسازی آسیب ها می کند، بیان کرد: پس از واقعه عاشورا ائمه در انزوا قرار دارند و گروه های مختلفی مدعی هستند و از این رو امام سجاد(ع) تصمیم می گیرد که جریان امامت مجددا جایگاه خود را در جامعه اسلامی پیدا کند.  

 

وی با بیان اینکه خداوند اصل امامت را قرار داده است تا جامعه از چند دستگی حفظ شود، گفت: اصل امامت، پرچمی است که جامعه اسلامی می تواند مسیر خود را پیدا کند.

امام جمعه بندرعباس با اشاره طرح مساله گرایش امت به زراندوزی و تجمل گرایی در دعای امام سجاد(ع) به عنوان یک آسیب، افزود: اگر جامعه اسلامی به سمت این آسیب روی بیاورد افسارگسیخته و از مسیر دور می شود.

 

وی دچار شدن صحابه رسول خدا به اشرافی‌گری دوران جاهلیت را سبب به شهادت رسیدن امام حسین(ع) دانست و گفت: امروز نیز اگر یاران امام و رهبری همانند صحابه پیامبر(ص) گرفتار اشرافیت جاهلی شوند انقلاب اسلامی نیز آسیب خواهد دید و این زنگ خطری است که باید مراقب بود.

 

حجت الاسلام و المسلمین عبادی زاده با اشاره به دعاهای امام سجاد(ع)، گفت: تا زمانی که بن‌مایه‌ها و شاکله اصلی شخصیت انسانی و اعتقادات درست نشود، آسیب های اجتماعی برطرف نخواهد شد و آنچه که امروز نیاز داریم که به آن توجه شود، توجه به تربیت انسان است. 

 

وی از کادرسازی به عنوان یکی از برنامه های مهم امام سجاد(ع) نام برده و افزود: امام سجاد(ع) در بحث رفع آسیب های اجتماعی تمرکزش بر روی تربیت انسان و کادرسازی گذاشت و بن مایه اصلی کادر امام باقر(ع) و امام صادق(ع) تربیت شده های آن حضرت است.

 

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره بین المللی امام سجاد(ع)، ترک فریضه امر به معروف و نهی از منکر را یکی دیکر از آسیب های اجتماعی برشمرد و اظهار کرد: نباید جامعه به جایی برسد که قبح و زشتی منکر از بین برود و افراد آن جامعه نسبت به منکرات و آسیب های بی تفاوت باشند. امر به معروف و نهی از منکر یک مسئولیت و وظیفه است و همه باید نسبت به آن حساس باشند.


وی در پایان گفت: صحیفه سجادیه بعد از قرآن و نهج البلاغه سومین کتاب ارزشمندی است که به کمک علما حوزه و اساتید دانشگاه و نخبگان جامعه باید از عزلت بیرون بیاید و جامعه با آن انس بگیرد.