وقتی فرش زیر پای مسجدی‌ها خرج جبهه‌ها شد
وقتی فرش زیر پای مسجدی‌ها خرج جبهه‌ها شد

وقتی فرش زیر پای مسجدی‌ها خرج جبهه‌ها شد

حجت‌الاسلام ستاری با بیان‌اینکه حجم کمک‌های مردمی در دوره دفاع مقدس بی‌نظیر بود و هفته‌ای نبود که کمک‌های مردمی از مساجد کیانشهر روانه جبهه‌ها نشود، گفت: در همه جبهه‌ها به ویژه فرهنگ مساجد و مسجدی‌ها مهمترین نقش را می‌توانند ایفا کنند.
شناسه خبر : 835626 تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

حجت الاسلام والمسلمین «یونس ستاری» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با بیان اینکه در طول تاریخ اسلام، مسلمانان هیچ جنگی را آغاز نکردند و همیشه به دفاع از مرزهای جغرافیایی جهان اسلام و عقیدتی خود پرداختند، اظهار کرد: ملت ایران در دوره دفاع مقدس نیز از خود در برابر استکبار جهانی دفاع کرد و آغازکننده جنگ با عراق نبود.

 

نماینده ولی فقیه در کیانشهر با بیان اینکه نقش حضرت امام خمینی (ره)، مراجع معظم تقلید، علما، فضلا و طلاب در جنگ تحمیلی بسیار پررنگ بود، گفت: در حالی که ارتش منظم و کلاسیک تقریبا از هم فرو پاشیده بود، بسیج مردمی و سپس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شکل گرفت و این نیروهای نظامی و مردمی در کنار روحانیت موجب تغییر سرنوشت جنگ به نفع ملت ایران شدند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق فرمایش حضرت آیت الله العظمی خامنه ای امروز ملت ایران در سایه وحدت و انسجام ملی می تواند به سرعت قله های پیشرفت و ترقی را فتح کنند، افزود: رشادت های ملت ایران در جنگ تحمیلی برای کسب نتیجه نبود بلکه برای ادای تکلیف بود.

 

ستاری در ادامه با اشاره به نقش پررنگ مساجد در موفقیت کشور در دوران دفاع مقدس اظهار کرد: مسجد جامع حضرت رقیه (س) کیانشهر که در زمان جنگ می توان تحقیقا گفت مهمترین مسجد در این منطقه بود به مرکز اعزام نیرو و جمع آوری کمک های مردمی تبدیل شد. البته نقش مساجد دیگر این منطقه از تهران را نمی توان نادیده گرفت.

 

وی در ادامه به نقل خاطره ای از دوره دفاع مقدس پرداخت: روزی جمعی از آوارگان جنگ از باختران به منطقه کیانشهر آورده شدند. ساعتی بعد دیدم که خانمی تکه نانی در دست دارد و به سمت آوارگان می رود، علت را که از جویا شدم، پاسخ داد: دختری به مادرش گفت، گرسنه است و من این تکه نان را برای او می برم. با خود گفتم حتما همه این آوارگان گرسنه اند. سوار بر ماشین شده و با بلندگو، به اهالی منطقه کیانشهر اعلام کردم که هر کس هر چه در خانه دارد، بیاورد و اگر در حین خوردن شام است، دست از غذا خوردن بکشد و تمام غذای خود را بیاورد که میهمانان عزیزی داریم. چند دقیقه ای طول نکشید که سفره ای بزرگ پهن شد که روی آن غذاهای رنگارنگ اعم از پنیر، خیار، گوجه، آبگوشت، برنج، مرغ و غیره پهن شده بود. صحنه ای بسیار زیبا و ماندگار بود که هیچ وقت از ذهن من و مسجدی ها حذف نمی شود.

 

نماینده ولی فقیه در منطقه کیانشهر اضافه کرد: حجم کمک های مردمی در دوره دفاع مقدس بی نظیر بود و هفته ای نبود که کمک های مردمی و اهالی مسجد جامع حضرت رقیه (س) و سایر مساجد کیانشهر روانه جبهه ها نشود. خاطرات زیادی از آن دوران به خاطر دارم، از جمله خانمی نزد من آمد و گفت: این فرش، مهریه من بود و آن را تقدیم رزمندگان اسلام می کنم.

 

ستاری با تاکید بر اینکه ملت ایران در دفاع از حریم حرم اهل بیت (ع) نشان دادند که استوارتر از دوره دفاع مقدس پای آرمان ها و اعتقادات خود ایستاده اند، گفت: امروز با اطاعت از ولی فقیه، حضرت آیت الله العظمی خامنه ای زمینه پیروزی ملت ایران در برابر استکبار جهانی را فراهم می آوریم. دشمن می داند که در جنگ نظامی حتما از ما شکست می خورد، بنابراین جنگ های فرهنگی و اقتصادی را با ما تشدید کرده است که در هر دوی این جنگ ها به ویژه در حوزه فرهنگی، مساجد و مسجدی ها مهمترین نقش را می توانند ایفا کنند.

 

امام جماعت مسجد حضرت رقیه (س) کیانشهر در ادامه با بیان اینکه مقام معظم رهبری در بیانیه راهبردی و عالمانه گام دوم انقلاب، مسیر حرکت ما را مشخص کرده اند، افزود: جوانان بنابر تصریح و تاکید مقام معظم رهبری در این بیانیه، مهمترین نقش را در پیشبرد اهداف انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایفا می کنند؛ بنابراین همه کارگزاران مساجد اعم از ائمه جماعات، اعضای هیئت امنا و شورای فرهنگی باید زمینه را برای حضور و مشارکت بیشتر نسل جوان در مساجد و حرکت در مسیر تحقق محورهای مختلف این بیانیه فراهم کنند.

 

وی در ادامه با بیان اینکه طبق آمارهای رسمی بیش از 95 درصد شهدای دوران نهضت مبارزاتی ملت ایران علیه نظام طاغوت و همچنین در دفاع مقدس، اهل مسجد بودند، یادآور شد: مسئولان کشور باید با درک چنین واقعیت هایی توجه بیشتر و بهتری به مساجد داشته باشند. امام خمینی (ره) مسجد را سنگر و مقام معظم رهبری نیز مسجد را هسته مقاومت فرهنگی و کانون خدمات فعالیت های اجتماعی نامیده اند؛ بنابراین دستگاه های مختلف در اجرای برنامه های خود توجه ویژه به مساجد داشته باشند.

 

ستاری گفت: خداوند در قرآن فرموده است: «إِنَّ اللَّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنْفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْدًا عَلَيْهِ حَقًّا فِي التَّوْرَاةِ وَالْإِنْجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللَّهِ فَاسْتَبْشِرُوا بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُمْ بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ؛ در حقيقت ‏خدا از مؤمنان جان و مالشان را به [بهاى] اينكه بهشت براى آنان باشد خريده است همان كسانى كه در راه خدا مى ‏جنگند و مى ‏كشند و كشته مى ‏شوند [اين] به عنوان وعده حقى در تورات و انجيل و قرآن بر عهده اوست و چه كسى از خدا به عهد خويش وفادارتر است پس به اين معامله‏ اى كه با او كرده‏ ايد شادمان باشيد و اين همان كاميابى بزرگ است»(سوره توبه، آیه ۱۱۱) ملت ایران به خوبی می داند خداوند مهربان، پاداش خوبی به از خود گذشتگی ها، مقاومت ها و رشادت های آنان خواهد داد.

 

پایان پیام/ 397