هرمزگان با نام مبارک امام سجاد(ع) شناخته می‌شود/برگزاری برنامه‌های برون‌مرزی کنگره گسترش یافته است
هرمزگان با نام مبارک امام سجاد(ع) شناخته مي‌شود/برگزاري برنامه‌هاي برون‌مرزي کنگره گسترش يافته است
دبیر کنگره بین المللی امام سجاد(ع)؛

هرمزگان با نام مبارک امام سجاد(ع) شناخته می‌شود/برگزاری برنامه‌های برون‌مرزی کنگره گسترش یافته است

علامه زاده گفت: امروز به برکت برگزاري مستمر 11 دوره برگزاري کنگره بين المللي امام سجاد(ع)، استان هرمزگان به نام مبارک امام چهارم شناخته شده و برنامه‌هاي برون‌مرزي کنگره افزايش يافته است.
شناسه خبر : 29824 تاریخ انتشار : ۳ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۱:۰۳

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه ای(فهما)، «علی علامه زاده» در نشست علمی «نقش نیایش‌های امام سجاد(ع) در حکمرانی کنونی جامعه اسلامی» که سه‌شنبه شب 2 شهریور با حضور اساتید حوزه و دانشگاه به صورت مجازی و به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در حال برگزاری است، اظهار کرد: صحیفه سجادیه که از آن به عنوان زبور آل محمد، انجیل اهل بیت و اخت‌القرآن یاد می‌شود، پس از قرآن و نهج البلاغه از اولویت‌های مجموعه عوامل کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) است.


دبیر یازدهمین کنگره بین المللی امام سجاد(ع) در ادامه به تشریح روند رو به رشد کنگره اشاره و عنوان کرد: این رخداد از یک برنامه کوچک آغاز شد و امروز به جایگاهی رسیده است که بنیانگذاران آن هرگز تصور آن را نمی‌کردند و امروز با وجود گسترش کنگره در استان های مختلف، شاهد اجرای برنامه‌های بخش برون مرزی و سطح جهان هستیم.


وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز تخصصی صحیفه سجادیه در قم، گفت: با راه اندازی این مرکز به صورت علمی به مباحث صحیفه سجادیه پرداخته شده است و برای تقویت بُعد علمی کنگره نیازمند همکاری بیش از پیش حوزه های علمیه و مراکز دانشگاهی هستیم تا بتوانیم فرهنگ غنی اهل بیت به ویژه معارف امام سجاد(ع) را به جامعه جهانی معرفی کنیم.


علامه زاده تاسیس مرکز نیکوکاری را از دیگر بخش های کنگره برشمرد و افزود: اجرای طرح نذر امام سجاد(ع) و دستگیری از نیازمندان و همچنین برنامه ریزی سالانه برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم مالی غیرعمد از برنامه های شاخص کنگره است.


وی در پایان ضمن قدردانی از حمایت های ویژه نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس، ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، کمیته امداد، سپاه امام سجاد(ع)، دانشگاه آزاد اسلامی، دفتر نمایندگی ولی فقیه در امور اهل سنت و علمی اهل سنت با موسسه فرهنگی اندیشه های اسلامی سجادیه قدردانی کرد.