مساجد قلب تپنده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند
مساجد قلب تپنده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند

مساجد قلب تپنده برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی هستند

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مساجد قلب تپنده بوده و باید به اهمیت و نقش این مکان معنوی و الهی واقف باشیم.
شناسه خبر : 1087765 تاریخ انتشار : ۲ شهريور ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۴

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، سرهنگ «سید محمدلطیف ارجمند» امروز در آئین گرامی داشت روز جهانی مسجد و تجلیل تعدادی از ائمه جماعات و هیئت امنای مساجد که به همت مرکز رسیدگی به امور مساجد استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد، ضمن تسلیت ماه محرم و شهادت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفای ایشان، اظهار کرد: هیچ دینی به اندازه اسلام برای مسجد و نقش آن در جامعه اهمیت قائل نیست.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: مسجد در آیات، روایات و فرامین اسلامی در رسیدن به رشد و قرب الهی و همچنین مورد توجه پیامبر گرامی اسلام بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی از مساجد آغاز شد و در هشت سال دوران دفاع مقدس مساجد نقش خود را به خوبی ایفا کردند.

 

ارجمند یادآور شد: برای رسیدن به تمدن نوین اسلامی مساجد قلب تپنده بوده و باید به اهمیت و نقش این مکان معنوی و الهی واقف باشیم.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد نقش هیئت امنا، پایگاه مقاومت و کانون های فرهنگی و هنری را در این عرصه به عنوان افسران جنگ نرم موثر دانست.

 

وی اظهار کرد: سازمان بسیج و سپاه پاسداران اسلامی در چهار بخش حکومت اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی با رویکرد مسجدمحوری نقش دارند.

 

ارجمند مساجد را قلب تپنده محلات دانست و افزود: این مکان ها برنامه های تربیتی، تشکیل حلقه های صالحین، خدمات رسانی و محرومیت زدایی، مبارزه با آسیب های اجتماعی و حاشیه نشینی، اشتغال زایی، دفاعی و امنیتی و ... را از اولویت های خود می دانند.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: پایگاه های مقاومت خط اصلی مساجد هستند که با همکاری ائمه جماعات، هیئت امنا و دیگر فعالان مسجدی باید با وحدت و همدلی جهت پیشبرد امور تلاش کنند.

 

وی تصریح کرد: امام جماعت رئیس هر مسجد بوده و باید هم گرایی و همکاری بین همه ارگان های فعال در مساجد وجود داشته باشد تا بتوانند در انجام مسئولیت ها موفق عمل کنند.

 

جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بویراحمد گفت: اگر کار و فعالیت در هر زمینه برای رضای خدا و خدمت به خلق باشد، خداوند به فعالیت ها برکت می دهد.

پایان پیام/ 82