برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی هم زمان با ماه محرم
برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی هم زمان با ماه محرم

برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی هم زمان با ماه محرم

اسدالله حسنی جاز گفت: یکی از برنامه های کانون ثامن الحجج در ایام محرم برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی ویژه نوجوانان و بانوان است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم آغاز شده است.
شناسه خبر : 1085839 تاریخ انتشار : ۲۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۳۸

«اسدالله حسنی جاز» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های کانون ثامن الحجج در ایام محرم برگزاری دوره آموزشی بصیرت حسینی ویژه نوجوانان و بانوان است که هم زمان با اولین روز از ماه محرم آغاز شده است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج افزود: این دوره به منظور آشنایی با مکتب عاشورا، صفات و فضائل حضرت امام حسین (ع) و یاران وفادار آن حضرت و همچنین ترویج فرهنگ و ارزش های حماسه عاشورا در حال برگزاری است.


وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم دوره آموزش خانواده مهدوی و تربیت فرزند ویژه خانواده ها است که در این ایام برگزار می شود.


حسنی جاز  ادامه داد: در راستای معرفی کتاب های حوزه دین و مذهب و همچنین ترویج فرهنگ مطالعه این کتاب ها، طرح کتابخوانی در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج ابراز کرد: طرح چله زیارت عاشورا نیز در حال برگزاری است و بر همین اساس روزانه یکبار زیارت عاشورا قرائت می شود.


وی یادآور شد: اجرای طرح هر خانه یک پرچم یکی دیگر از برنامه های ویژه محرم است که به همین منظور معابر سطح روستا و منازل با نصب پرچم عزا سیاه پوش شدند.


حسنی جاز اظهار کرد: همچنین به کمک بچه های مسجدی عضو کانون موکب صوتی برپا شده است و روزانه در این موکب کلیپ های صوتی از مداحی و سخنرانی محرم پخش می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری ثامن الحجج روستای مزرعه قلعه گنج اضافه کرد: برپایی مراسم عزاداری در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی از دیگر برنامه های ویژه ماه محرم است.


وی در خاتمه عنوان کرد: طرح اطعام حسینی نیز در این ایام در حال برگزاری است و بر همین اساس غذای نذری توزیع می شود.

پایان پیام/ 586