پویش «نوای قرآن» همزمان با شب عاشورا برگزار می‌شود
پويش «نواي قرآن» همزمان با شب عاشورا برگزار مي‌شود

پویش «نوای قرآن» همزمان با شب عاشورا برگزار می‌شود

به همت ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور، پويش «نواي قرآن» همزمان با شب عاشورا برگزار مي‌شود.
شناسه خبر : 29624 تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۲۷

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، همزمان با فرارسیدن ماه محرم و افراشته شدن بیرق عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) در کوی و برزن، عاشقان حسینی فعالیت‌های مختلفی را تدارک دیده‌اند، هرچند که این اقدامات به دلیل شیوع کرونا عموما جنبه حضوری ندارد و یا با حداقل جمعیت برگزار می شود اما از آنجایی که هرکدام از این برنامه‌ها از چشمه خروشان حُب اهل بیت(ع) و به ویژه حضرت سیدالشهدا(ع) نشات می گیرد، زنده و پویا بوده و تاثیرگذار هستند.

در این بین توجه به بیانات و منویات مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) نسبت به مراسم عزاداری و فعالیت‌های مرتبط با این ایام از اهمیت خاصی برخوردار بوده و چراغی راه برای عاشقان و رهروان امام حسین(ع) است. معظم‌له همواره نسبت به گرامیداشت شعائر حسینی و عبرت‌آموزی از این واقعه جانگداز تاکید داشتند از جمله اینکه فرمودند: «درس عاشورا، درس فداکاری و دینداری و شجاعت و مواسات و درس قیام للَّه و درس محبت و عشق است»، همچنین ایشان در فرازی از بیانات خود، در مورد ویژگی‌های مجلس عزای امام حسین(ع) عنوان کردند: «عاطفه را نسبت به حسین بن علی و خاندان عصمت و طهارت صلوات‌الله‌علیهم بیشتر کند. (علقه و رابطه و پیوند عاطفی را باید مستحکم‌تر سازد.) چون رابطه‌ی عاطفی، یک رابطه‌ی بسیار ذی‌قیمت است»؛ در این راستا ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور  با هدف ترویج معارف حسینی، اقدام به برگزاری پویش «نوای قرآن» کرده است.

این پویش با محور قرائت سوره «فجر» همزمان با شب عاشورا برگزار می شود، علت انتخاب این سوره انتساب آن به امام حسین (ع) است، چنانچه امام صادق(ع) فرمود: «اقرؤا سورة الفجر فی فرائضکم ونوافلکم، فانها سورة الحسین علیه‌السّلام وارغبوا فیها» (سوره فجر را در نمازهای فریضه و نافله خویش بخوانید، که آن، سوره حسین(ع) است و به آن رغبت و اشتیاق نشان دهید). 

این پویش هدیه به روح مطهر سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) و شهدای کربلا بوده و به نیت سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان (عج) ساعت 21 شب عاشورا برگزار می‌شود.


علاقه‌مندان جهت شرکت در این پویش می‌توانند عبارت «لبیک یا حسین» را به سامانه 10008940 ارسال و یا به صفحه اینستاگرام بچه های مسجد به نشانی Bachehayemasjed.fahma@ مراجعه کنند.

گفتنی است شرکت در این پویش همراه با قرعه کشی و اهدای هدایای معنوی است. 

پویش نوای قرآن