از اجرای مسابقه کتابخوانی تا اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم
از اجرای مسابقه کتابخوانی تا اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم

از اجرای مسابقه کتابخوانی تا اجرای طرح اطعام حسینی در ماه محرم

محمد مهدوی گفت: یکی از برنامه های کانون نورالرضا در ایام محرم اجرای مسابقه کتابخوانی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان نیز هم زمان با اربعین حسینی اعلام می شود.
شناسه خبر : 1085435 تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۱۰

«محمد مهدوی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با بیان این مطلب که ویژه برنامه های ماه محرم در ۲ بخش فرهنگی و اجتماعی برگزار می‌شوند، گفت: یکی از برنامه های کانون نورالرضا در ایام محرم اجرای مسابقه کتابخوانی است که به صورت مجازی برگزار می‌شود و اسامی برگزیدگان نیز هم زمان با اربعین حسینی اعلام می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد افزود: این مسابقه فرهنگی ویژه گروه های سنی نوجوانان، جوانان و همچنین بزرگسالان است و به برگزیدگان نیز جوایزی اهدا می شود.


وی بیان کرد: برپایی ایستگاه صلواتی و صوتی یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این ایام است که با توجه به شرایط کرونایی در این ایستگاه بسته های فرهنگی تبلیغی عاشورا توزیع شده و کلیپ های مداحی نیز پخش می شود.


مهدوی ابراز کرد: در راستای لبیک به ندای رهبری برای دفع بیماری کرونا نیز پویش قرائت صحیفه سجادیه به صورت حضوری در حال برگزاری است و در همین راستا این دعا در مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع)  قرائت می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد یادآور شد: یکی دیگر از برنامه های مناسبتی این ایام، سیاه پوش کردن مسجد، محله و سطح روستا بود که به همت بچه های مسجد با نصب پرچم های مشکی و پرچم های منقش به نام مبارک امام حسین (ع) انجام شده است.


وی ابراز کرد: برپایی مراسم عزاداری همراه با رعایت نکات بهداشتی یکی دیگر از برنامه های ویژه ماه محرم است و به همین منظور فضای بیرونی مسجد برای حضور عزاداران حسینی فضاسازی شده و هر شب نیز ماسک رایگان توزیع می شود.


مهدوی اظهار کرد: طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با اولویت تکریم مادران شهداء، مادران موفق، پیرغلامان امام حسین (ع) و فعالان مسجدی در حال اجرا است.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد ادامه داد: در راستای فعالیت های اجتماعی نیز اجرای طرح اطعام حسینی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در دستور کار قرار دارد و بر همین اساس با جلب کمک های خیرین و گروه جهادی فدائیان رهبر این طرح اجرا می شود.


وی عنوان کرد: گستره اجرای این طرح وسیع است و علاوه بر مناطق محروم شهرستان عنبرآباد، در سطح جنوب کرمان و مناطق مرزی کشور اجرا می شود و با توجه به شرایط موجود با رعایت نکات بهداشتی غذای نذری پس از پخت در ظروف یکبار مصرف بسته بندی شده و سپس در بین نیازمندان این مناطق توزیع می شوند.


مهدوی تاکید کرد: طرح اطعام حسینی در راستای تاسی از سیره اهل بیت (ع) به ویژه امام حسین (ع) در حمایت از محرومین اجرا می شود و البته بیماران کرونایی نیازمند در اولویت اجرای این طرح قرار دارند و همچنین در نظر داریم تعدادی بسته معیشتی نیز تهیه کرده در بین نیازمندان محله مسجد توزیع کنیم.


مدیر کانون فرهنگی هنری نورالرضا عنبرآباد در خاتمه، گفت: امیدواریم با اجرای ویژه برنامه های محرم بتوانیم گامی هر چند کوچک برای ترویج فرهنگ عاشورا و تعظیم شعائر حسینی برداریم.

پایان پیام/ 586