فعالیت 100 نفر از بانوان حافظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان/ترویج سیره امام سجاد(ع) نیاز به فرهنگ‌سازی دارد
فعاليت 100 نفر از بانوان حافظ صحيفه سجاديه در استان هرمزگان/ترويج سيره امام سجاد(ع) نياز به فرهنگ‌سازي دارد
مجری طرح حفظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان؛

فعالیت 100 نفر از بانوان حافظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان/ترویج سیره امام سجاد(ع) نیاز به فرهنگ‌سازی دارد

غلامحسيني، با اشاره به فعاليت‌هاي بانوان استان هرمزگان در عرصه ترويج و فرهنگ‌سازي صحيفه سجاديه گفت: 100 تن از بانوان حافظ صحيفه در سطح استان به ترويج مفاهيم و مباحث صحيفه مي‌پردازند.
شناسه خبر : 29599 تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۷

«لیلا غلامحسینی» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با بیان اینکه سیره عملی امام سجاد(ع) همچون نبی مکرم اسلام و سایر ائمه(ع) سرشار از فضایل اخلاقی عمیق است اما کمتر به آن پرداخته شده است، اظهار کرد: بیشتر مردم و مخاطبان نام امام سجاد(ع) را به عنوان بیمار کربلا می‌شناسند اما آنچه که باعث زنده ماندن حماسه عظیم  قیام عاشورا و نهضت اباعبدالله الحسین(ع) شد، انتقال آن مفاهیم عظیم و پیام عاشورا توسط آن امام همام و عمه بزرگوارش حضرت زینب کبری(س) بود.

مجری طرح حفظ صحیفه سجادیه در استان هرمزگان افزود: نمی توان سخنان پرمغز و روشنگرانه امام سجاد(ع) در مجلس یزیدیان در شام را نادیده گرفت، همچنین جانبداری و پناه دادن به نوامیس از سوی آن حضرت در جریان اشغال مدینه از سو لشکریان کفر، بنابراین نقش امام سجاد(ع) بی بدیل بود.

وی گفت: رساله حقوق و صحیفه آن حضرت دریای بیکرانی است که در کنگره‌هایی نظیر کنگره امام سجاد(ع) قابلیت معرفی به عموم مردم را دارد، در این میان برگزاری دوره‌های حفظ صحیفه سجادیه در راستای برگزاری کنگره مذکور را باید به فال نیک گرفت.

غلامحسینی در ادامه به تعداد حافظان صحیفه سجادیه اشاره کرد و افزود: تاکنون بیش از 100 نفر از بانوان در استان هرمزگان با حضور پنج مربی مشغول به فعالیت و حفظ صحیفه بودند، همچنین شاهد استقبال فراوانی از سوی گروه سنی نوجوان، جوان بوده ایم که شاید یک علت این استقبال را بتوان در این مساله جست وجو کرد که کلاس ها صرفا مبتنی بر حفظ نبوده است بلکه با تدریس و آموزش رساله حقوق امام سجاد(ع) از سوی اساتید برجسته، منشور حقوق عمومی از دیدگاه امام سجاد (ع) تبیین شد که به وسیله آن علاوه بر آشنایی مخاطبان با مفاهیم انسان‌ساز صحیفه، سبک زندگی ایرانی_ اسلامی در راستای منویات مقام معظم رهبری در خانواده‌ها ساری و جاری می شود. 

مسئول هیات اندیشه‌ورز بانوان قرآنی استان هرمزگان تصریح کرد: همچنین به همت مجموعه موسسه قرآن و عترت شهید عبدالکریمی وحمایت مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های  فرهنگی وهنری مساجد استان هرمزگان علاوه بر مردم این استان، از سایر استان‌ها نیز در این کلاس ها ثبت نام کرده و تحت آموزش قرار گرفتند.

وی گفت: نکته مهم دیگری که برای ما وسایر مخاطبین قطعاً جای تامل و در عین حال شکرگزاری دارد این است که از خواهران اهل سنت نیز جذب این کلاس‌ها شدند که نشان از علاقه آنان به مباحث و همچنین جاذبه مفاهیم عمیق و ادعیه پر از احساس سید الساجدین امام زین العابدین(ع) است.

غلامحسینی در ادامه حفظ موضوعی سایر ادعیه با توجه به فعالیت تخصصی و تجربی مربیان در این عرصه ویژه کودکان، تالیف کتاب با موضوعات مرتبط و تصاویر گرافیکی، تولید و انتشار کلیپ فرازخوانی و صحیفه خوانی در بستر فضای مجازی، را از جمله دیگر فعالیت‌ها در راستای ترویج فرهنگ صحیفه خوانی و حفظ این اثر سترگ دانست.