مسابقه حفظ سوره فجر در ماه محرم برگزار می شود
مسابقه حفظ سوره فجر در ماه محرم برگزار می شود

مسابقه حفظ سوره فجر در ماه محرم برگزار می شود

میثم زارع گفت: یکی از برنامه های ویژه ماه محرم برگزاری مسابقه قرآنی است و در همین راستا مسابقه حفظ سوره فجر برگزار می شود.
شناسه خبر : 1084848 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۸:۵۰

«میثم زارع» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: یکی از برنامه های ویژه ماه محرم برگزاری مسابقه قرآنی است و در همین راستا مسابقه حفظ سوره فجر برگزار می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج افزود: این مسابقه مختص گروه سنی کودکان است و کودکانی که بتوانند سوره فجر را از حفظ قرائت کنند، جوایزی اهدا می شود.


وی بیان کرد: هم زمان با ماه محرم دوره های آموزش قرآن کریم شامل روخوانی، روانخوانی و  حفظ آغاز شده است و تا پایان ماه صفر ادامه دارند.


زارع ابراز کرد: در ماه محرم طرح ملی سه شنبه های تکریم نیز با محوریت تجلیل از فعالان مسجدی در حال برگزاری است و بر همین اساس هفته گذشته در اقدامی از قبل تعیین نشده توسط امام جماعت و هیئت امنای مسجد از بنده تجلیل شد.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج ادامه داد: آنها هدف از این اقدام را فعالیت های فرهنگی قابل قبول ۲ سال گذشته این کانون فرهنگی هنری در حوزه های فرهنگی، هنری و قرآنی در روستای محروم ریگ سلمی برشمردند.


وی اظهار کرد: طرح ملی شنبه های تکریم نیز با هدف ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در ماه محرم تداوم دارد و بر همین اساس کتاب های مذهبی از جمله زندگانی و سیره اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا معرفی می شوند.

 
زارع اضافه کرد: هم زمان با آغاز دهه اول محرم موکب سلامت و صوتی راه اندازی شده و در این موکب علاوه بر پخش کلیپ های صوتی مداحی، ماسک نیز توزیع می شود.


مدیر کانون فرهنگی هنری باقرالعلوم روستای ریگ سلمی قلعه گنج عنوان کرد: تاکنون قریب ۲۰۰ عدد ماسک رایگان در بین عزاداران حسینی توزیع شده است.

وی در خاتمه یادآور شد: سیاه پوش کردن مسجد و محله و همچنین تولید محتوا در فضای مجازی با محوریت انتشار کلیپ و عکس نوشت محرم از دیگر ویژه برنامه های مناسبتی کانون در این ایام است.

پایان پیام/ 586