عاشورا بخش جداناشدنی از فرهنگ شیعه است/بچه‌های مسجد دوره مطالعاتی و مسابقه «چند خط عاشقی» را برگزار می‌کنند
عاشورا بخش جداناشدني از فرهنگ شيعه است/بچه‌هاي مسجد دوره مطالعاتي و مسابقه «چند خط عاشقي» را برگزار مي‌کنند

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما؛

عاشورا بخش جداناشدنی از فرهنگ شیعه است/بچه‌های مسجد دوره مطالعاتی و مسابقه «چند خط عاشقی» را برگزار می‌کنند

حجت‌الاسلام و المسلمين امير ارزاني با بيان اينکه عاشورا بخش جداناشدني از فرهنگ شيعه است، به برخي برنامه‌هاي ستاد هماهنگي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد کشور در ايام محرم اشاره کرده و خبر از برگزاري دوره مطالعاتي و مسابقه «چند خط عاشقي» داد.
شناسه خبر : 29581 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۳

حجت‌الاسلام و المسلمین «امیر ارزانی» در گفت‌وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، با اشاره به اهمیت و تاثیر اقامه عزا برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش اظهار کرد: برگزاری مجلس عزای حسینی از شعائر دینی شیعیان محسوب شده و اساسا ذکر مصیبت برای اهل بیت(ع) به ویژه امام حسین(ع) بخش جداناشدنی از فرهنگ ما به شمار می‌رود.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما ادامه داد: هر ساله با فرارسیدن ماه محرم و صفر، بیرق عزاداری برای سید و سالار شهیدان درهر کوی و برزن برافراشته شده و حسینیه‌ها و تکایا مهیای پذیرایی از عزاداران حسینی می‌شوند؛ هرچند که طی دو سال اخیر به دلیل شیوع کرونا عمده این مراسم‌‌ها یا در بستر فضای مجازی و یا با رعایت پروتکل های بهداشتی و با حداقل جمعیت و فاصله گذاری اجتماعی برگزار شده است، اما آنچه که اهمیت دارد نفس حفظ این مجالس پر برکت است که به زندگی افراد سمت و سو می‌دهد.

وی با اشاره به بخش‌هایی از بیانات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) درباره برگزاری مجالس عزای حسینی گفت: معظم له فرمودند: «از بزرگترین نعمتها، نعمت خاطره و یاد حسین‌بن‌علی علیه‌السلام، یعنی نعمت مجالس عزا، نعمت محرم و نعمت عاشورا برای جامعه‌ شیعیِ ماست». با توجه به این سخنان رهبری، باید در راستای حفظ این نعمت کوشا بوده و به طرق مختلف به ویژه تولید محتوای مناسب در شرایط کنونی، برای هر مقطع سنی و با محور تبیین قیام عاشورا مبادرت ورزیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی در ادامه به برخی برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به مناسبت ماه محرم اشاره کرد و گفت: برگزاری «چله زیارت عاشورا» از شب اول محرم با یک حدیث درباره عظمت زیارت عاشورا و به نیت سلامتی و تعجیل در ظهور امام زمان (عج) و رهایی دنیا از شر ویروس کرونا از جمله اقداماتی است که در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد سراسر کشور برگزار می شود.

مشاور رئیس و مدیر کل هماهنگی امور ستادی، روابط عمومی و بین‌الملل ستاد هماهنگی کانون‌های فهما تصریح کرد: همچنین برگزاری «دوره مطالعاتی چند خط عاشقی و مسابقه کتابخوانی»، از دیگر فعالیت‌های کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در راستای تولید محتوا با محور محرم حسینی و تبیین سیره اباعبدالله(ع) محسوب می‌شود که شامل بُرش‌هایی از کتاب‌های مختلف در مورد مکتب امام حسین(ع) است که در قالب پُست هفته‌ای دو بار در بستر فضای مجازی و کانال سروش و همچنین صفحه اینستاگرام بچه های مسجد منتشر شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

وی افزود: در جریان برگزاری دوره مطالعاتی و مسابقه کتابخوانی «چند خط عاشقی» 16 پست در فضای مجازی منتشر شده و طی آن بُرش‌هایی از این آثار ارایه میشود که بر اساس 16 پست یاد شده مسابقه برگزار می شود که برگزیدگان آن در ماه ربیع الاول معرفی می شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین امیر ارزانی گفت: برگزاری مسابقه فرهنگی هنری با موضوعات محرم از جمله (قیام عاشورا، امتداد عاشورا و قیام حضرت زینب (س)، حماسه اربعین حسینی و موضوع ویژه محرم و کرونا) در محورهای پادکست، کلیپ، دلنوشته، داستان کوتاه، عکس، شعر با عنوان «روایت سرخ» از دیگر برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فهما به مناسبت محرم حسینی محسوب می‌شود که علاقه‌مندان می‌توانند تا 16 شهریور آثار خود را ارسال کنند، ضمن اینکه اسامی برگزیدگان این مسابقه در ماه ربیع الاول اعلام خواهد شد. 

وی در پایان اظهار کرد: علاقه مندان می توانند آثار خود را به ادمین کانال سروش و همچنین صفحه اینستاگرام بچه های مسجد به نشانی bachehayemasjed.fahma@
ارسال کنند.