فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌های مساجد استان ایلام به حرم علمدار کربلا می‌رود
فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌هاي مساجد استان ايلام به حرم علمدار کربلا مي‌رود
مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام؛

فرش بافته شده به همت 12 تن از بانوان عضو در کانون‌های مساجد استان ایلام به حرم علمدار کربلا می‌رود

حجت‌الاسلام و المسلمين چراغي‌پور، با اشاره به فعاليت‌هاي کانون‌هاي فرهنگي هنري مساجد استان ايلام در عزاي سيد و سالار شهيدان، خبر از آماده شدن فرش دستبافت به همت 12 تن از بانوان مسجدي استان ايلام براي ارسال به حرم مطهر علمدار کربلا داد.
شناسه خبر : 29574 تاریخ انتشار : ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۹:۴۰

حجت‌الاسلام و المسلمین «علی چراغی‌پور» در گفت وگو با ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، از اهدای یک تخته فرش نفیس دستبافت به حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) همزمان با ماه محرم و صفر خبر داد و گفت: این فرش به همت خواهران عضو در کانون فرهنگی هنری سیدالشهدا(ع) شهرستان بدره، روستای گچ کوبان و در راستای عرض ارادت به علمدار کربلا بافته شده است.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان ایلام ادامه داد: بافت این فرش از سال 1399 یعنی یکسال قبل همزمان با هفتمین سوگواره ملی علمدار کربلا به منظور اهدا به حرم حضرت عباس(ع) و به همت 12 نفر از بانوان مسجدی عضو در کانون (نام کانون) آغاز شد، ابعاد این فرش 2 در 3 است.

 وی افزود: به زودی با حضور نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان ایلام، نماینده حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) در استان، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات ایلام و تنی چند از مسئولان فرهنگی استان، مراسمی با رعایت پروتکل های بهداشتی به منظور اهدا و ارسال این فرش به کربلا برگزار می شود.

حجت الاسلام و المسلمین چراغی پور در ادامه خبر از بافت یک تخته فرش دستبافت دیگر در آینده نزدیک به منظور اهدا به حرم علمدارکربلا داد و افزود: بافت فرش دوم نیز تا یک سال زمان می برد و امیدواریم بتوانیم از جایگاه کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور نقشی در راستای بازسازی، کمک به اعتاب مقدسه به ویژه حرم حضرت ابوالفضل(ع) داشته باشیم.