انتساب خبرگزاری شبستان به حوزه دین سطح انتظار از خبرنگاران این رسانه را دوچندان می‌کند
انتساب خبرگزاري شبستان به حوزه دين سطح انتظار از خبرنگاران اين رسانه را دوچندان مي‌کند
مدیرعامل خبرگزاری شبستان؛

انتساب خبرگزاری شبستان به حوزه دین سطح انتظار از خبرنگاران این رسانه را دوچندان می‌کند

حجت‌الاسلام و المسلمين ارزاني در نشست صميمانه و مجازي با خبرنگاران خبرگزاري شبستان در سراسر کشور اظهار کرد: انتساب اين خبرگزاري به حوزه دين سطح انتظارات از خبرنگاران اين رسانه را دوچندان مي‌کند.
شناسه خبر : 29457 تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۳:۰۹

به گزارش ستاد ارتباطات رسانه‌ای (فهما)، نشست صمیمانه حجت‌الاسلام و المسلمین «حبیب‌رضا ارزانی» مدیرعامل خبرگزاری شبستان با سردبیر، خبرنگاران مرکز و استانی این خبرگزاری صبح روز یکشنبه 17 مرداد در بستر فضای مجازی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در ابتدای مباحث خود ضمن تقدیر از تلاش خالصانه خبرنگاران خبرگزاری شبستان در سطح مرکز و استان‌ها در سراسر کشور اظهار کرد: حضور خبرنگاران در ایام کرونا به مثابه حضور در جبهه جنگ و میادین نبرد است، چراکه حضور هر خبرنگار و عکاس در رویدادهای مختلف خبری با اطلاع از این مساله صورت می‌پذیرد که احتمال دارد در این شرایط مبتلا به کرونا شوند اما با این وجود باز هم اخبار را لحظه به لحظه رصد، بروز و منتشر می‌کنند.

مدیر عامل خبرگزاری شبستان با اشاره به آیاتی چند از کلام‌الله مجید اظهار کرد: خداوند در سوره «نباء» می فرماید: «عَمَّ يَتَسَاءَلُونَ» (درباره چه چيز از يكديگر مى ‏پرسند) «عَنِ النَّبَإِ الْعَظِيمِ»(از آن خبر بزرگ)؛ مطابق این آیات خداوند بزرگترین خبر را قیامت بر می‌شمارد و نباء عظیم قیامت است که مردم نمی‌دانند چه زمانی اتفاق می‌افتد. بنابراین بحث قیامت، ارتباط با عالم معنا و عالم معنویت و عالم پس از این اهمیت فراوانی دارد، نکته بعد آن است که حضرت امیر(ع) درباره این آیات فرمود: «اَنا نَبَأُ العَظیم» ( من نباء عظیم هستم).

وی افزود: بحث امامت و ولایت بحث مهمی است و یک دهه در تقویم رسمی کشور نیز به آن اختصاص یافته که چندی قبل این ایام پشت سر گذاشتیم، اهمیت این مساله از آن جهت است که امامت و ولایت استمرار حرکت انبیا است و ما این حرکت را دنبال می‌کنیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی در بخش دیگری از مباحث خود با بیان اینکه اخبار در دنیا فراوان بوده و خبرگزاری متعددی در عرصه خبر تلاش می‌کنند، گفت: اما خداوند عنایت ویژه‌ای به خبرگزاری شبستان کرده است که در حوزه دین، مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد فعال است و این ارزشمند و بوده و جای تقدیر و سپاس دارد.


رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور در ادامه ضمن بزرگداشت مقام شهید «محمود صارمی» که 17 مرداد به مناسبت شهادت وی به عنوان روز خبرنگار نامگذاری شد، تصریح کرد: هر ساله وظیفه ماست که حداقل از آن شهید یاد کنیم و بدانیم که چگونه برای آنکه خبر را دقیق به جامعه برساند تلاش کرد و جان خود را در این راه در طبق اخلاص قرار داد.

 

وی با اشاره به آیه «صِبْغَةَ اللَّهِ وَمَنْ أَحْسَنُ مِنَ اللَّهِ صِبْغَةً» گفت: مطابق این آیه تنها رنگ خداست که می‌ماند و بقیه رنگ‌ها رخ می بازند، آنچه که باقی می ماند رنگ خداست و امیدواریم که به همه کارها رنگ خدایی بدهیم!

مدیرعامل خبرگزاری شبستان افزود: خبرگزاری شبستان منتسب به مرکز دینی یعنی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور است، جایگاه مسجد، دین و معنویت برای خبرگزاری شبستان اهمیت فراوانی دارد، بنابراین با توجه به این انتساب انتظار می‌رود که خبرنگاران و عکاسانی که به عنوان نماینده این رسانه در رویدادهای مختلف حضور می‌یابند با توجه به این پیشینه دینی از هر نظر نمونه باشند؛ چنان که امام صادق (ع) به زراره فرمودند: کار خوب برای همه خوب است اما از تو خوب تر چون تو به ما منسوب هستی و اگر کاری ناپسند انجام دهی از تو بدتر است چون منسوب به ما هستی.

حجت‌الاسلام و المسلمین ارزانی با تاکید بر توجه خبرنگاران خبرگزاری شبستان به رسالت این رسانه در حوزه دین، فرهنگ و اندیشه تصریح کرد: نکته مهم دیگر توجه به مسجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است، اکنون 26 هزار و 20 کانون در سراسر کشور خالصانه و در کف میدان تلاش می‌کنند، بنابراین انتشار خبر در حوزه فعالیت‌های کانون‌ها در عرصه‌های مختلف از جمله کارآفرینی، فرهنگی و هنری و تولید محتوا در این عرصه اهمیت فراوانی دارد.


وی با اشاره به فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری و تاکید معظم له نسبت به ایجاد فضای پر نشاط و پر امید در جامعه گفت: این موضوعی بود که ایشان در مراسم تنفیذ نیز اشاره داشتند. بنابراین یأس را به جامعه تزریق نکنیم، اکنون بعد از گذشت هشت سال دوران جدیدی آغاز شده و اساسا اصل تغییر برای مردم نشاط‌آفرین است، در این راستا ما نیز باید تلاش کنیم که این نشاط را مضاعف کرده و امید را در جامعه بیشتر کنیم. مبنای ما مقام معظم رهبری هستند؛ اینکه جامعه در شرایط اقتصادی و تحریم ها به کجا می رود و چه اتفاقی می افتد و مسایلی از این دست مواردی است که ما بر اساس فرمان، خط ایشان و آنچه که در بیانیه گام دوم انقلاب طراحی و ترسیم کردند حرکت می کنیم تا بحث امید و ایجاد فضای نشاط آفرین در جامعه محقق شود.

 

حجت الاسلام و المسلمین ارزانی در ادامه به مساله سرعت و دقت در انتشار اخبار اشاره کرد و گفت: این دو مساله دوشادوش یکدیگر بوده و حتی دقت اهمیت بیشتری دارد. دو مولفه مذکور در عرصه اخبار باید به موازات یکدیگر جلو روند.

 

مدیرعامل خبرگزاری شبستان افزود: باید تلاش کنیم تا خلاهاء‌های موجود را رفع کرده و با توجه به رسالت دینی خود در عرصه اخبار، با عرصه‌ها و مراکز مختلف دینی از جمله حوزه های علمیه،ائمه جمعه و جماعات، نخبگان دینی و فرهنگی بیش از پیش ارتباط برقرار کرده و از این رهگذر در عرصه اطلاع رسانی و خبر گام برداریم.

وی در پایان تاکید کرد که خبرگزاری شبستان باید در حوزه اخلاق و معنویت در سطح دیگر رسانه ها سرآمد و الگو باشد.


در ادامه این نشست صمیمانه که در بستر فضای مجازی برگزار می شد، «مرتضی طاهریان» طی سخنانی اظهار کرد: هرچه قدر از فعالیت ها و خدماتی که در عرصه اطلاع رسانی و انعکاس اخبار صورت می پذیرد قدردانی شود، باز هم پاسخی برای زحمات خبرنگاران نبوده و زبان قاصر است، اما امروز فرصتی است تا در این نشست مجازی در خدمت خبرنگاران مرکز و استان های خبرگزاری شبستان باشیم و از تلاش های آنان قدردانی کنیم.

سردبیر خبرگزاری شبستان گفت: با توجه به شرایط کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی این جلسه به صورت مجازی برگزار شده است و امیدواریم با رفع و ریشه کن شدن این بیماری در فرصت های آتی جلسات به صورت حضوری برگزار شود.


وی با بیان اینکه ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و خبرگزاری شبستان همواره طی این سال ها روند رو به رشدی را سپری کرده است، گفت: در طی این سال‌ها که در ستاد و خبرگزاری حضور داشتم همواره شاهد پیشرفت و تعالی مجموعه و گام برداشتن در مسیر تکامل آن بوده ام.

طاهریان در ادامه از معاونت‌های مختلف ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور  وروابط عمومی ستاد و تعامل آنها با خبرگزاری شبستان قدردانی کرد. 

سردبیر خبرگزاری شبستان همچنین در پایان مباحث خود از «علیرضا فتحی پور» سردبیر اسبق خبرگزاری شبستان و از چهره های قرآنی که چندی قبل دار فانی را وداع گفت یاد کرده و برای وی که از فعالان عرصه خبر بود طلب مغرفت کرده و یاد او را گرامیداشت.


 در ادامه این نشست «مریم خطیبی» دبیر سرویس سیاسی خبرگزاری شبستان به نمایندگی ازخبرنگاران حوزه مرکز و «عظیم پیرانی» خبرنگار این خبرگزاری در استان ایلام به نمایندگی از خبرنگاران استانی ضمن تبریک روز خبرنگار به بیان برخی دیدگاه ها و مباحث مرتبط پرداختند.


خطیبی طی سخنانی اظهار کرد: خبرگزاری شبستان از زمان تاسیس تا به امروز فراز و نشیب های فراوانی را پشت سر گذاشته است اما همواره به همت خبرنگاران خود به رسالت رسانه ای خود به نحو احسن عمل کرده است.


وی در پایان به نمایندگی از سایر خبرنگاران مرکز و استان ها خواستار برگزاری جلسات مستمر با مدیرعامل خبرگزاری شبستان به منظور تعامل مضاعف و رفع دغدغه های خبرنگاران خبرگزاری شد که حجت الاسلام و المسلمین «حبیب رضا ارزانی» با این مساله موافقت کرد.


گفتنی است در پایان متن لوح تقدیر به امضای حجت الاسلام و المسلمین ارزانی، رئیس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور و مدیرعامل خبرگزاری شبستان از سوی «مرتضی طاهریان» سردبیر این خبرگزاری قرائت شد.