مراسم گرامیداشت روز «مباهله» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد
مراسم گرامیداشت روز «مباهله» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد

مراسم گرامیداشت روز «مباهله» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد

حجت الاسلام امیدی با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت روز «مباهله» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: این برنامه های مذهبی با سخنرانی پیرامون عظمت و اهمیت این روز برگزار شد و با رعایت پروتکل های بهداشتی همراه بود.
شناسه خبر : 1082504 تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۲۱:۴۶

حجت الاسلام «حسین امیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیراز، گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد در تمام ایام سال برنامه های مختلف مذهبی و ملی را گرامی می دارند و در تبیین آن ایام و تشریح مسائل مخصوص آن ایام به جامعه نقش موثری دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس با اشاره به اینکه مراسم گرامیداشت روز «مباهله» در کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس برگزار شد، گفت: این برنامه های فرهنگی و مذهبی با سخنرانی پیرامون عظمت و اهمیت روز «مباهله» برگزار شد و با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی همراه بود.

وی افزود: برخی کانون های فرهنگی هنری مساجد فارس هم با اجرای برنامه در فضای مجازی و همچنین تولید محتوا پیرامون این روز در فضای مجازی اقدام کردند.

خاطر نشان می شود، بیست ‌و چهارم ذیحجه روز «مباهله» نام گرفته است، در این روز که روز نزول آیه «تطهیر» نیز هست، خداوند بر ارزش‌ ها و فضیلت ‌های اهل بیت (ع) و جایگاه راستین آنان در درک و شناخت اسلام راستین مهر تأییدی دیگر زد، روایات فراوانی در منابع معروف و دست اول اهل سنت و منابع اهل بیت (ع) آمده است، که با صراحت می‌گوید: آیه مباهله درباره حضرت علی (ع)، حضرت فاطمه (س)، امام حسن (ع) و امام حسین (ع) نازل شده است.

پایان پیام/ 130