امام محله‌ای که با ایجاد زنجیره اقتصادی، خودباوری را در محرومان احیاء کرده است
امام محله‌ای که با ایجاد زنجیره اقتصادی، خودباوری را در محرومان احیاء کرده است

امام محله‌ای که با ایجاد زنجیره اقتصادی، خودباوری را در محرومان احیاء کرده است

حجت‌الاسلام موسوی مطلق با ایجاد زنجیره اقتصادی از مرحله تولید، عرضه و پشتوانه محلی، به ایجاد روحیه خودباوری در یک منطقه فقیرنشین کمکی شایان کرده و زمینه اشتغال و درآمدزایی را برای محرومان فراهم کرده است.
شناسه خبر : 1081341 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۴۲

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام «سید عباس موسوی مقدم» در نخستین مهرواره ملی «محله همدل» جزء سه نفر برتری شد که جوایز 200 میلیون تومانی به آنها تعلق قرار گرفته است.

 

بنابر این گزارش، وی که امامت مسجد امام حسن مجتبی (ع) در قم را بر عهده دارد با عقد قرارداد سه جانبه خرید 30 دستگاه میوه خشک‌کن به اعتبار یک و نیم میلیارد تومانی با کمیته امداد امام خمینی (ره)، مسجد امام حسن مجتبی (ع) و تولیدکننده دستگاه میوه خشک‌کن در کنار کارآفرینی و اشتغال‌زایی و ایجاد زنجیره اقتصادی از مرحله تولید، عرضه و پشتوانه محلی، به ایجاد روحیه خودباوری در یک منطقه فقیرنشین نیز کمکی شایان کرده است.

 

وی که امام جماعت و مدیر موسسه نیکوکاری امام حسن مجتبی (ع) است بتدریج این موسسه را به مرکز نیکوکاری تبدیل کرد تا جایی که این روزها جزء برترین مراکز قم است. حجت الاسلام موسوی مقدم می گوید: از سال های قبل بحث محله و امام محله مطرح بود طبق وظیفه ذاتی که امام محله بر عهده دارد ما هم مشکلاتی محل را رصد می کردیم. طبق تحقیقاتی که داشتیم مشکلات محله در پنج حوزه مشخص شد که عبارتند از: اعتیاد، طلاق، بیکاری، خانواده های بدسرپرست و حاشیه نشینی.

 

امام مسجد امام حسن مجتبی (ع) (در قم) تصریح کرد: این مشکلات بر دیگر ابعاد سبک زندگی فردی و اجتماعی افراد نیز تاثیر دارد ازجمله بیکاری و معیشت که اگر حل می شد به طور طبیعی روی دیگر مسائل هم تاثیر داشت. از این رو، بحث اشتغال و کارآفریینی را با جدیت دنبال کردیم.

 

وی تاکید کرد: به فرموده مقام معظم رهبری جهاد ما جهاد اقتصادی است و همین قضیه سبب شد که به صورت تخصصی کارگروهی را برای اشتغال ایجاد کنیم. کار را با کلاس های آموزشی در مسجد آغاز کردیم.

 

مهندسی معکوس!

 

به گفته موسوی مقدم یکی از مباحث مهم فروش بود؛ وی ابراز کرد: باید کاری می کردیم که محصولات تولیدی به صورت مستقیم با غیرمستقیم فروخته شود. دوستانی را سراغ داشتیم که مقدار زیادی جنس تولید کرده بودند اما بازاری برای فروش پیدا نمی کردند. یکی از دوستان راهکاری داد که ما به صورت الگو مطرح کردیم. برای همین روند کار را برعکس کردیم!

 

وی اضافه کرد: به جای آموزش خرید وسایل و فروش کار را از آخر به اول شروع کردیم. مثلا در مور میوه خشک روند معکوس اینطور بود که با یکی از دوستان که صادرات میوه خشک به اقلیم کردستان عراق را انجام می داد، تفاهم کردیم که در بحث صادرات کمک کنیم و تضمین هم کردیم همان کیفیت مدنظرشان را تحویل دهیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 9