توانمندسازی مدیران کانونی آغاز شده است/ برای فعال کردن کانون‌های راکد برنامه داریم
توانمندسازی مدیران کانونی آغاز شده است/ برای فعال کردن کانون‌های راکد برنامه داریم

توانمندسازی مدیران کانونی آغاز شده است/ برای فعال کردن کانون‌های راکد برنامه داریم

طاهریان اعلام کرد: امسال برای کانون‌های فرهنگی هنری غیرفعال برنامه‎‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم تا اشکال این عدم فعالیت درک شود، باید کاری کنیم که کانون‌های غیرفعال به فراموشی سپرده نشوند.
شناسه خبر : 1081273 تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۰۸

به گزارش خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان، جلسه مجازی همکاران معاونت ساماندهی ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد (فهما) در حوزه های ستادی و استانی امروز (دوشنبه، 11 مرداد ماه) برگزار شد.

 

بنابر این گزارش، «مرتضی طاهریان» در این جلسه با بیان اینکه باید نسبت به حوزه مسئولیتی خود تعصب و مسئولیت پذیری داشته باشیم، اظهار کرد: جدیت در پیگیری ابلاغیه ها از انتظارات ما است اما در این باره کاری خارج از توان و وسع همکاران انتظار نداریم.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما در ادامه تصریح کرد: امسال برای کانون‌های فرهنگی هنری غیرفعال برنامه‎‌هایی را پیش بینی کرده‌ایم تا اشکال این عدم فعالیت درک شود، باید کاری کنیم که کانون‌های غیرفعال به فراموشی سپرده نشوند.

 

وی تاکید کرد: هر کانون باید در رواق تخصصی خود دیده شود چون برخی کانون های به ظاهر ضعیف یا در سطح متوسط از نظر فعالیت، در کانون های تخصصی مثل نور قوی هستند و باید تقویت شوند و اجازه ندهیم تا از وضعیت متوسط افول کنند.

 

طاهریان ابراز کرد: در مسیر هویت بخشی به مدیران کانون های فرهنگی هنری هم اقدام کرده ایم البته بنا بود که کار زودتر آغاز شود اما تعدد طرح ها و فعالیت ها بعضاً سبب جابجایی اولویت ها می شود.

 

معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد فهما تاکید کرد: در موضوع توانمندسازی مدیران کانون های فرهنگی هنری مساجد و آشناسازی آنها با فهما هم برای سال 1400 برنامه داریم و اقداماتی آغاز شده است و دوره هایی در سال جاری برگزار می شود.

 

وی با اشاره به محدودیت هایی که بعضا مساجد اهل سنت برای مشارکت در رواق ها و برنامه ها دارند، گفت: درباره کانون هایی که در مناطق اهل سنت فعال هستند در حال بررسی هستیم تا به تناسب فعالیت هایی که مساجد اهل سنت دنبال می کنند، طرح و برنامه و اجرا داشته باشیم در فهما نیز این توجه را داریم.

 

طاهریان با بیان اینکه امتیاز مشارکت در طرح و برنامه های ستاد فهما در ارزیابی کانون های مساجد موثر است، تاکید کرد: البته ممکن است همه توانمندی یک کانون فرهنگی هنری به امتیاز محدود نشود چراکه بعضاً فعالیت کانون در یک عرصه مثل تولید فیلم یا سرود یا حضور در یک رواق تخصصی چشمگیر و اثرگذار و شایسته تقدیر می شود.

 

وی با بیان اینکه باید اولویت های حمایتی ما به معاونت مالی ستاد فهما اعلام شود، خاطرنشان کرد: ثبت اساسنامه و گزینش همکاران و ... اتفاقات مباکری است که در حوزه ساماندهی کانون های مساجد و بچه های مسجد رخ داده است و ادامه دارد.

 

گفتنی است، صدور مجوز فعالیت برای کانون های فرهنگی هنری، صدور حکم یا کارت شناسایی برای مدیران کانون ها، توجه به فعالیت های مذهبی در فهمای 1400 و اختصاص امتیاز ویژه به آنها، تعیین رابطان فهما در استان ها و ... از جمله مباحث است که نمایندگان استان ها در این جلسه مطرح کردند و به بحث و بررسی گذاشته شد.

 

 

پایان پیام/ 9