۲۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد
۲۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

۲۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان خراسان جنوبی توزیع شد

مدیر ستاد کانون های مساجد خراسان جنوبی گفت: در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی، ۲۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونای تمام نقاط استان خراسان جنوبی با همکاری فعالان کانون های فرهنگی هنری توزیع شده است.
شناسه خبر : 1080107 تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۰۷:۵۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، حجت الاسلام «ابراهیم سبزه کار» شامگاه (۶ مرداد) در دیدار با نماینده مردم نهبندان و سربیشه در خانه ملت اظهار داشت: در حال حاضر ۶۷۳ باب کانون فرهنگی هنری در سطح استان خراسان جنوبی ایجاد شده است که ۵۵ هزار نفر به عنوان اعضای این مراکز، در سامانه بچه‌های مسجد ثبت شده‌اند.

 

وی سابقه ایجاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد را به سال ۱۳۷۱ و مصوبه ۳۰۲ شورای عالی انقلاب فرهنگی دانست و گفت: این مراکز با هدف مبارزه با شبیخون فرهنگی دشمنان، جذب جوانان به مساجد و احیای کارکردهای مساجد ایجاد می‌شوند.

 

وی با اشاره به اجرای طرح سه‌شنبه های تکریم در سطح استان خراسان جنوبی در سال گذشته گفت: این برنامه با هدف تکریم از خانواده معظم شهدا و چهره‌های تاثیرگذار و شاخص مساجد در سال گذشته اجرا شد که در استان خراسان جنوبی ۹۰۰ خانواده با حضور مسئولان مورد تکریم قرار گرفتند.

 

مدیر ستاد کانون‌های مساجد خراسان جنوبی همچنین از فعالیت ۶۳ و ۵۹ باب کانون فرهنگی هنری در شهرستان‌های سربیشه و نهبندان خبر داد و گفت: کانون‌ امام حسن مجتبی(ع) شهرستان نهبندان در سال ۹۹ موفق به کسب رتبه برتر کشور در ارزیابی بین کانون های کشور در رویداد ملی فهما شد که این مهم نشان دهنده توانمندی بچه‌های نقاط مرزی استان است.

 

حجت الاسلام سبزه کار در ادامه با اشاره به اینکه کانون های فرهنگی هنری مساجد از هنگام شیوع بیمای کرونا، اقدامات بسیار زیادی از قبیل ضدعفونی معابر، تولید و توزیع ملزومات بهداشتی انجام دادند، تصریح کرد: در راستای اجرای طرح مواسات و همدلی، ۲۰ تن گوشت قرمز بین نیازمندان و آسیب دیدگان از کرونای تمام نقاط استان خراسان جنوبی با همکاری فعالان کانون های فرهنگی هنری و برنامه سمت خدا و موسسه حضرت خدیجه (س) شهر قم توزیع شده است.

 

وی با بیان اینکه طرح تلاوت نور و تفسیر یک صفحه از قرآن کریم در سطح مساجد و ادارات امروز به عنوان یکی از طرح‌های موفق کانون‌های مساجد در حال اجرا است، خاطرنشان کرد: مسابقات قرآنی مدها متان هر سال باهدف جذب جوانان و نوجوانان به قرآن برگزار می شود.

 

 

 

 

 

 

 

پایان پیام/ 70