تولید نرم افزار قرآنی «اخلاص۲» را در دستور کار داریم
تولید نرم افزار قرآنی «اخلاص۲» را در دستور کار داریم

تولید نرم افزار قرآنی «اخلاص۲» را در دستور کار داریم

زارع به همت والای بچه های مساجد امیرالمومنین(ع) قائم شهر برای تولید نسخه ویندوز نرم افزار قرآنی«اخلاص۱» اشاره کرد و گفت: تلاش داریم نسخه اندروید این نرم افزار برای استفاده کاربران مجازی مساجد سراسر ایران اسلامی تولید و عرضه شود.
شناسه خبر : 1080012 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۴۶

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۶مرداد) در آئین رونمایی نرم افزار قرآنی«اخلاص 1» که با پشتیبانی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران و به همت کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر و همکاری ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد مازندران، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی قائم شهر و موسسه فرهنگی هنری شفق تولید شد، در دفتر ابوشهیدین آیت الله«علی معلمی» نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قائم شهر ضمن تبریک اعیاد ماه ذی الحجه و عید سعید غدیر به فعالیت هزار و 176کانون فرهنگی هنری در استان مازندران اشاره و اظهار کرد: ۷۱۴کانون از این تعداد روستایی و باقی در مساجد شهری ایفای نقش می کنند.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان اینکه کانون های مساجد استان 125هزار و ۱۶۶نفر عضو دارند، اظهار کرد: فعالیت های این کانون ها از سال گذشته در زیست بوم جدید با عنوان سامانه بچه های مسجد درحال برگزاری است و با شیوع کرونا این فعالیت های مسجدی در بستر مجازی قوت بیشتری گرفت.

 

 وی به اجرای طرح ملی فهما در سال 98 اشاره کرد و افزود: استان مازندران ۲۹نماینده در فهمای یک داشت.

 

زارع با بیان اینکه سال99 نیز این طرح با عنوان ایران قوی در قالب سه شبستان و دوازده رواق و بخش عمومی (ساماندهی- مجموعا 4هزار امتیاز) در سامانه بچه های مسجد اجرا شد، تصریح کرد: مجموعه فعالیت هایی که بچه های کانون در دل مسجد می توانند انجام دهند نظیر هنرهای تجسمی، نقاشی، خوشنویسی، سرود، تئاتر و... از آیتم های ایران قوی  بوده است و هر مسجدی به فراخور استعدادهایی که داشت در ایران قوی شرکت کرد.

 

وی از افتخار آفرینی شش کانون فرهنگی هنری مساجد از مازندران در رواق های فناوری، کارآفرینی، دانش و فیلم  ذیل طرح ملی «ایران قوی» خبر داد و افزود: کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا در رواق فناوری و کانون شهید علی گرائیلی مسجد النبی(ص) از شهرستان قائم شهر در رواق کارآفرینی حائز رتبه برتر شدند.

 

زارع با بیان اینکه کانون سجادیه مسجد امام سجاد(ع) از شهرستان آمل در رواق دانش و  کانون صمصام طور مسجد جامع از شهرستان سیمرغ  در رواق فیلم بر اساس نظر هیات داوران شایسته تقدیر شدند، گفت: کانون اسوه مسجد کاظم بیک ازشهرستان بابل باکسب 15743امتیاز و کانون امام زمان(عج) مسجد جامع از شهرستان نکا با کسب 15716امتیاز در بخش کانون های بالای 15 هزار امتیاز از سقف 20 هزار امتیاز قابل کسب در طرح ملی ایران قوی (فهما 99) به عنوان منتخب معرفی شدند.

 

 وی از کانون فرهنگی هنری اخلاص مسجد امیرالمومنین(ع) شهرستان قائم شهر به عنوان یکی از کانون های فعال مساجد شهری استان علوی تبار مازندران یادکرد و افزود: این کانون میزبانی شایسته از طرح های ملی تفسیر کوتاه قرآن کریم را به صورت نمونه در کارنامه دارد.

 

زارع به تولید نرم افزار قرآنی«اخلاص1» به همت این کانون و همکاری موسسه فرهنگی هنری شفق اشاره و اظهار کرد: تلاش داریم شماره 2این نرم افزار در قالب اندروید برای استفاده کاربران فضای مجازی تولید شود.

 

وی درخاتمه به فعالیت موسسات فرهنگی قرآن وعترت  دارای مجوز فعالیت از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اشاره کرد و گفت: تدوین اطلس قرآنی مازندران نیز در دستور کار قرار دارد.

 

زارع به جشنواره ملی روستای قرآنی ایران اشاره کرد و یادآورشد: روستای قراخیل شهرستان قائم شهر در جمع راه یافتگان به مرحله نهایی این جشنواره قرار دارد.

پایان پیام/ 286