خدمت رسانی به ۳۵ روستا توسط بانویی از دیار کریمان
خدمت رسانی به ۳۵ روستا توسط بانویی از دیار کریمان

خدمت رسانی به ۳۵ روستا توسط بانویی از دیار کریمان

بانویی که در سه ماهه اخیر، به ساخت دو مسکن و ۸ سرویس بهداشتی برای خانواده های نیازمند اقدام کرده است و در زمینه اشتغال‌زایی، تأمین جهیزیه و فعالیت‌های آموزشی نیز کارنامه خوبی را از خود به نمایش گذاشته است.
شناسه خبر : 1079780 تاریخ انتشار : ۶ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۰:۳۴

خبرگزاری شبستان، گروه مسجد و کانون های مساجد:حسینی زاده اهل استان کرمان است که اقدام به انجام فعالیت های خیرخواهانه از جمله ساخت مسکن برای محرومین کرده است

این منتخب مرحله ملی مهرواره محله همدل، با شروع مهرواره یک شبکه تبلیغی ۱۱۰ نفره متشکل از خواهران طلبه، مبلغان، مربیان قرآنی، خانم های روستایی فعال، برادران روحانی و گروه های جهادی ایجاد می‌کنند و با شناسایی خانواده های نیازمند شروع به اجرایی کردن برنامه های‌شان می‌نمایند.

این گروه جلسه ای تشکیل می‌دهند و در آن مشکل مسکن یک بانوی بی سرپرست مطرح می‌شود که ۱۲ سال در چادر زندگی می کرد و از حداقل امکانات لازم برای زندگی برخوردار نبود و تصمیم گرفته می شود هزینه ای برای ساخت مسکن او جمع آوری شود که بانوان این گروه مسئول جمع آوری هزینه از اهالی روستا و خیرین می‌شوند و در یک مدت زمان کوتاه شروع به ساخت منزل مسکونی برای این بانو می‌نمایند.

 

 

 

 

به گفته خانم حسینی زاده، برادران روحانی و گروه های جهادی نیز کارهای عمرانی این منزل را انجام دادند تا هزینه کمتری صرف ساخت آن شود و به تازگی این منزل تکمیل و به این بانو تحویل داده شده است.

این گروه سپس اقدام به ساخت منزلی دیگر برای یک خانم سرپرست خانوار می‌کنند که با دخترش در یک خانه کلنگی زندگی می‌کرد و از حداقل امکانات لازم همچون آب، برق و گاز نیز برخوردار نبود و زیر خط فقر بودند که این منزل نیز در حال ساخت است و به زودی کارهای ساخت آن به اتمام می‌رسد.

آن‌ها همچنین بعد از شیوع کرونا این ضرورت را حس کردند که باید اقدام به ساخت سرویس بهداشتی برای خانواده های نیازمند کنند که تنها در سه ماهه اخیر موفق به ساخت ۸ سرویس بهداشتی و حمام برای این خانواده‌ها شدند.

این بانوی تلاشگر با همراهی این گروه، کارگاه آموزش خیاطی نیز ایجاد کرده و در مرحله اول آن ۱۲ نفر آموزش دیدند و حالا پیگیر وام بنیاد برکت شده تا چرخ خیاطی تهیه و در اختیار این افراد قرار دهد.

او در مرحله دوم این کارگاه را برای نوعروسان نیازمند برگزار کرد که ۱۵نفر آموزش لازم را دیدند و با کمک های مردمی به ۵ نفر از این نو عروسان چرخ خیاطی اهدا شد.

 

 

 

حسینی زاده به همت گروه جهادی خود، تاکنون در کارگاه آموزش خیاطی برای ۳۰ نفر و در پرورش دام برای ۶ نفر اشتغال ایجاد کرده است و از طریق کمک های مردمی نیز موفق شد به ۵ نوعروس نیازمند، کمک جهیزیه اعطا نماید.

جمع آوری حدود یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان و خرید وسایل مورد نیاز زندگی اعم از بخاری، کولر و یخچال برای ایتام و خانواده های نیازمند، اهدای کارت هدیه ۱۰۰هزار تومانی و توزیع گوشت گرم و بسته های معیشتی به نیازمندان از دیگر اقدامات انجام شده این بانو می‌باشد.

او در رابطه با نحوه شروع فعالیت های خیرخواهانه خود می‌گوید: ما ابتدا کلاس های قرآنی داشتیم که در آن نیازمندان را شناسایی کرده و به امورات آن ها رسیدگی می‌کردیم سپس با کمک همین بانوان شرکت کننده در جلسات، کارگاه خیاطی راه اندازی کردیم و نیت‌مان بر این بود که درآمد حاصل از این کارگاه را خرج ایتام و نیازمندان کنیم و سعی کردیم بانوان بد سرپرست و سرپرست خانوار را به عنوان نیروهای این کارگاه به کار بگیریم.

وی افزود: با شیوع کرونا روند کاری این کارگاه را تغییر دادیم و به کارگاه تولید ماسک تبدیل کردیم که هزینه پارچه و ملزومات آن با کمک خیرین تأمین می‌شد و هر روز تعدادی ماسک را به صورت رایگان در روستاهای اطراف توزیع می‌کردیم همچنین توزیع بسته های معیشتی به خانواده های نیازمند و خانواده هایی که کرونا گرفته بودند از دیگر اقداماتی بود که انجام می‌گرفت.

این گروه بعد از شروع مهرواره محله همدل، شبکه تبلیغی خود را گسترش می‌دهند و فقط به یک روستا اکتفا نمی‌کنند و در حال حاضر تقریبا ۳۵ روستا را تحت پوشش و حمایت خود دارند و در این روستاها به انجام کارهای تبلیغی، فعالیت های مذهبی، ساخت و ساز و کمک معیشتی مشغول هستند.

خانم حسینی زاده به همراه گروه خود در حدفاصل شروع مهرواره تاکنون دو مسکن برای نیازمندان ایجاد کرده‌اند و شروع مهرواره را موجب ایجاد انگیزه ای در خود و اهالی روستا و تمامی هیئات می‌دانند.

این بانو با ابراز رضایت نسبت به برگزاری این مهرواره گفت: مهرواره محله همدل باعث شد انگیزه مضاعفی در افراد ایجاد شود که اگر چنین برنامه ای مداوم باشد تا ۵ ـ ۶ سال آینده به حول قوه الهی هیچ نیازمندی در کشور نخواهیم داشت.

گفتنی است، با توجه به اینکه آراء مردمی نیز در انتخاب سه نفر برگزیده مؤثر است، شما نیز می‌توانید با ارسال کد یکتای ۱۶ به سامانه پیامکی 3000212 در فرآیند داوری نقش آفرینی کرده و خانم حسینی زاده را انتخاب کنید.

پایان پیام/ 9