جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه در دستور کار کانون های مساجد باشد
جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه در دستور کار کانون های مساجد باشد

جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه در دستور کار کانون های مساجد باشد

حجت الاسلام باقری گفت: کانون مساجد از جمله کانون های مهم انقلابی و دینی و فرهنگی است که نقش اثرگذاری در جامعه دارد و لذا جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه با توجه به هجمه های مختلف دشمنان در دستور کار کانون های مساجد باشد.
شناسه خبر : 1078303 تاریخ انتشار : ۲ مرداد ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۲:۱۳

حجت الاسلام « یوسفعلی باقری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان مازندران با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه در تهران اظهار کرد:  نماز جمعه میعادگاه وحدت آفرینی و اتحاد در جامعه است و حضور در نماز جمعه باید در سبک زندگی و در فرهنگ ما جایگاه ویژه ای داشته باشد.

 

امام جماعت کانون زینبیه نکا با اشاره به نقش کانون های فرهنگی هنری مساجد در جهت تشویق نوجوانان و جوانان به فریضه مهم نماز جمعه افزود: کانون های فرهنگی هنری مساجد مرکزی فرهنگی و دینی برای پیشبرد اهداف انقلاب هستند و تلاش برای نهادینه کردن اقامه نماز جمعه و حضور پر شور در این فریضه الهی در دستور کار است.

 

وی خاطر نشان کرد: نماز جمعه میعادگاه مقابله با توطئه‌های دشمن، قرارگاه بصیرت و اخلاق و سنگر مبارزه با جنگ اعتقادی و ایمانی است و تشویق و ترغیب جوانان به اقامه نماز جمعه از وظایف مهمی است که برعهده همه ما نهاده شده است.

 

حجت الاسلام باقری گفت: کانون مساجد از جمله کانون های مهم انقلابی و دینی و فرهنگی است که نقش اثرگذاری در جامعه دارد  و لذا جریان سازی برای بازآفرینی هویت نماز جمعه با توجه به هجمه های مختلف دشمنان در دستور کار کانون های مساجد باشد.

 

امام جماعت کانون زینبیه نکا با بیان اینکه ۵ مرداد، سالروز اقامه اولین نماز جمعه رسمی جمهوری اسلامی در تهران به امامت مرحوم آیت‌الله طالقانی در سال ۱۳۵۸ است؛ افزود: باید با تلاش برای حضور حداکثری در نماز جمعه وحدت و انسجام خود را به جهانیان نشان دهیم و کانون مساجد می تواند نقش اساسی در پیشبرد امورات فرهنگی، دینی و مذهبی را در جامعه ایفا نماید.

 

 وی ضمن اعلام همکاری و مشارکت همه جانبه در جهت برپایی هرچه باشکوه تر برگزار شدن نماز جمعه در سطح شهرستان یادآور شد: اعضای کانون زینبیه نکا همواره استمرار بر اقامه نماز جمعه دارند و همچنین آماده خدمت رسانی در کلیه برنامه های فرهنگی، هنری و مذهبی جهت پیشرفت و گسترش این فریضه مهم الهی هستیم.

پایان پیام/ 175