اجرای فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری 
اجرای فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری 

اجرای فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری 

مجید خوبی زاده گفت: فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری از اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده و تا ۲۶ هفته ادامه دارد.
شناسه خبر : 1077843 تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۹:۵۸

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، با اشاره به تداوم طرح ملی سه شنبه های تکریم، گفت: فصل دوم طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شکوه مادری از اول ذی الحجه سالروز ازدواج حضرت علی(ع) و حضرت زهرا (س) و روز ازدواج در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد آغاز شده و تا ۲۶ هفته ادامه دارد.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان افزود: در این فصل از اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم از مادران شهدا با اولویت تعداد فرزندِ شهید بیشتر، مادران الگو در فرزندآوری و تربیت فرزند و همچنین مادران الگو در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و سایر تجلیل می شود.


وی تاکید کرد: این طرح به منظور احیای کارکرد فرهنگی اجتماعی مساجد در محلات و نیز در راستای تکریمِ مادرانِ موفق این منطقه و با هدف شناسایی و تکریم سرمایه های انسانی در عرصه های فرهنگی هنری، اجتماعی، دینی و علمی در سطح ملی، استانی و محلی در حال برگزاری است.


خوبی زاده ابراز کرد: تکریم افراد معرفی شده در روزهای سه شنبه با حضور ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و همچنین با حضور مسئولین محلی می تواند برگزار  شود.


مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان اضافه کرد: همچنین کانون های مساجد می توانند در سه شنبه های تکریم از خانواده های معزز شهدا و ایثارگران، معلمان و مربیان، نخبگان، کسبه و خیرین، ائمه جمعه و جماعت و مروجان ارزش ها و فضائل دینی، جوانان ممتاز، کارآفرینان، هنرمندان، ورزشکاران، زنان و خانواده های موفق، مفاخر فرهنگی هنری، همسایگان و خادمین مسجد، مسئولین تاثیر گذار و مسجد محور، گروه های جهادی، مدیران و کتابداران کانون های فرهنگی هنری مساجد تجلیل کنند.


وی یادآور شد: فصل اول طرح ملی سه شنبه های تکریم تحت عنوان شكوه كرامت در سال 1399 و در قالب طرح ایران قوی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد برگزار شد و خوشبختانه تعداد قابل توجهی از کانون های مساجد منطقه این طرح را اجرا کردند.


خوبی زاده اظهار کرد: اجرای طرح ملی سه شنبه های تکریم در فهمای ۱۴۰۰ امتیاز دارد و کانون های مساجد می توانند با مراجعه به سامانه بچه های مسجد و بارگزاری این فعالیت امتیاز کسب کنند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: کانون های فرهنگی هنری مساجد می بایست سعی کنند این طرح ملی را در مسجد و مابین اقامه نماز مغرب و عشاء برگزار کنند تا این طریق الگوهای برتر و موفق را به نمازگزاران به ویژه نوجوانان و جوانان معرفی کنند. 


وی در خاتمه تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی اجرای طرح سه شنبه های تکریم منوط به دستورالعمل های ستاد کرونای استان است.

پایان پیام/ 586