نماز عید سعید قربان در صومعه‌سرا برگزار شد
نماز عید سعید قربان در صومعه‌سرا برگزار شد

نماز عید سعید قربان در صومعه‌سرا برگزار شد

نماز عیدسعید قربان در سراسر شهرستان صومعه‌سرا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد.
شناسه خبر : 1077728 تاریخ انتشار : ۳۰ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۱:۴۸

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا، همزمان با روز بندگی و جشن رهایی از اسارت نفس نماز عید سعید قربان عید بندگی و طاعت خداوند در سراسر شهرستان صومعه‌سرا با حضور پرشور مردم اقامه شد.

 

نمازگزاران زن و مرد صومعه‌سرایی از صبح امروز با رعایت دقیق شیوه نامه‌های بهداشتی همچون رعایت فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک در مساجد این شهرستان حضور یافته و نماز عید سعید قربان را اقامه کردند.

 

نمازگزاران امروز در قنوت نماز عید بندگی، رهایی از اسارت نفس را از خداوند منان خواستار شدند و با ذکر کبریایی و عشق به خالق یکتا را در روز اثبات بندگی به نمایش گذاشتند.

 

آیین نماز عید قربان شهر صومعه‌سرا ساعت 7 صبح امروز به امامت حجت‌الاسلام«محمدمهدی راشدی‌نوری» امام جمعه صومعه‌سرا و در شهر گوراب‌زرمیخ توسط حجت‌الاسلام«علی شایان» امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ اقامه شد.

 

 

حجت‌الاسلام«علی شایان» در خطبه‌های نماز عید قربان که در مسجد جامع گوراب‌زرمیخ برگزار شد با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: خوزستان پاره تن ایران اسلامی و مهد شهدا و دلیران و رزمندگان دفاع مقدس، تشنه آب است.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ افزود: به شماره حساب‌هایی که گروه‌های جهادی و امدادی در اختیار مردم قرار داده‌اند کمک‌ها و مساعدت‌های خود را ارسال کنیم تا زمینه‌ها و بسترهای لازم برای آب رسانی و رفع عطش از آن مناطق فراهم شود.

 

وی گفت: هر کس به هر میزان می‌تواند کمک‌ها و مساعدت‌های مالی خود را واریز کند تا عزیزانی که کارهای جهادی می‌کنند در امور مربوط به رفع عطش از آن سامان دستشان بازتر باشد.

 

حجت‌الاسلام شایان تصریح کرد: ما با کمک‌های مالی  خود می‌توانیم عملا به یاری آن برادران و خواهران عزیزمان که گرفتار خشک سالی وبی آبی  شده‌اند بشتابیم.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ خاطرنشان کرد: امید است با استقرار دولت جدید آیت الله رییسی شاهد حل این معضل و رفع عطش از آن منطقه باشیم و ان شالله دولت آینده تدبیری خواهد کرد که دیگر چنین مسائل و مشکلاتی برای مردم پیش نیاید.

 

وی خاطرنشان کرد: دیروز روز عرفه روز دعا و نیایش بود و امروز هم در قنوت‌های نماز عید قربان همگی دعا کردیم و بهترین‌ها را برای خود و سایر برادران و خواهرانمان از خداوند مسئلت کردیم.

 

همچنین نماز عید سعید قربان امروز همزمان با سرسر کشور در مسجد جامع تولم‌شهر به همت کانون فرهنکی هنری فاطمیه(س) برگزار شد.

 

این عید یادآور روزی است که حضرت ابراهیم(ع) فرزندش اسماعیل را به قربانگاه می‌برد تا او را نذر فرامین الهی کند و زیباترین سرسپردگی در برابر خواست خدا در این روز رقم خورد.

 

پایان پیام/ 526