کانون های مساجد جهرم در سوگ شهادت امام باقر (ع) هستند
کانون های مساجد جهرم در سوگ شهادت امام باقر (ع) هستند

کانون های مساجد جهرم در سوگ شهادت امام باقر (ع) هستند

نعمت اللهی از میزبانی کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم از سوگواران سالروز شهادت حضرت امام محمد باقر (ع) خبر داد.
شناسه خبر : 1076868 تاریخ انتشار : ۲۷ تير ۱۴۰۰ زمان انتشار : ۱۷:۳۵

«محسن نعمت اللهی» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، گفت: در سالروز شهادت امام پنجم شیعیان حضرت باقرالعلوم (ع) کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان جهرم غرق در سوگ و ماتم شده است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان جهرم افزود: آیین های عزاداری و سوگواری سالروز شهادت امام محمد باقر (ع) با برنامه ریزی کانون فرهنگی و هنری «الزهرا (س)» در تپه شهدای جهرم برگزار شد.

 

وی ادامه داد: در این برنامه ضمن پاسداشت شهدای حادثه «منا» یاد و خاطره شهدای گمنام شهرستان جهرم در سالروز تدفین پیکر مطهرشان گرامی داشته شد.

 

نعمت اللهی همچنین به برگزاری آیین عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری «پیمان غدیر» اشاره کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی حجت الاسلام زارعیان و مرثیه سرایی حجت الاسلام قناعتیان انجام شده است.

 

وی با اشاره به اینکه نظیر این مراسم در کانون فرهنگی و هنری «دوستان آسمانی» و با حضور پرشور بچه های مسجد برگزار شد، عنوان کرد: در این مراسم بشارتی از ذاکران اهل بیت (ع) به نوحه خوانی پرداخته است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جهرم همچنین کانون فرهنگی و هنری «شهید علی اکبر رحمانیان» را میزبان سوگواران شهادت امام باقر (ع) عنوان کرد و اظهار داشت: این مراسم با عزاداری محبان اهل بیت (ع) با نوای «علیرضا عطایی» برگزار شد.

 

وی خاطرنشان کرد: دیگر کانون های فرهنگی و هنری شهرستان جهرم در بخش های «کردیان» و «سیمکان» نیز در سالروز شهادت حضرت امام باقر (ع) میزبان سوگواران و عزاداران بودند.

 

نعمت اللهی از عوامل برگزارکننده مراسم های عزاداری و سوگواری در کانون فرهنگی و هنری مساجد که با رعایت شیوه نامه های بهداشتی محفل عزاداری اهل بیت (ع) را گرم نگه داشتند، قدردانی کرد.

 

پایان پیام/ 691